Po przeprowadzonym z sukcesem teście na rynku ukraińskim, Auchan Retail i Glovo zdecydowały się nawiązać partnerstwo strategiczne na czterech rynkach europejskich, na których obie firmy cieszą się silną pozycją – w Polsce, Hiszpanii, Portugalii i na Ukrainie.
Partnerstwo to pozwoli Auchan Retail przyspieszyć rozwój usług e-handlu z korzyścią dla klientów sieci na każdym z rynków objętych współpracą. Dla Glovo oznacza to możliwość wzmocnienia pozycji lidera w lokalnych dostawach do domu. Obie firmy zapowiadają możliwość rozszerzenia zasięgu partnerstwa o kolejne kraje.
Dzięki nawiązanej współpracy klienci Auchan Retail będą mogli składać zamówienia online, z gwarancją dostawy przez kurierów Glovo w ciągu godziny ze sklepów Auchan objętych usługą. Sklepy te będą równocześnie pełniły rolę magazynu i miejsca kompletowania zamówienia klienta.
Wiele z nowych trendów konsumenckich, które można było zaobserwować jeszcze przed kryzysem pandemii, zdecydowanie umocniło się podczas ostatnich miesięcy. Spora część klientów dokonała swoich pierwszych zakupów online właśnie z powodu koronawirusa, a biorąc pod uwagę wygodę tego kanału, można założyć że nadal będzie go wybierać. – Auchan jest zatem w bardzo dobrej sytuacji, już prawie 10 lat temu uruchomiliśmy sprzedaż online, mamy więc w tej materii szerokie doświadczenie, nieustannie też inwestujemy w rozwiązania e-commerce i rozszerzamy nasze usługi, jak chociażby rezerwacja zestawów, czy click&collect. Cieszymy się, że udało się nam nawiązać strategiczną współpracę z Glovo. Działania te są częścią transformacji cyfrowej naszej sieci – powiedział Gerard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska.