Auchan Retail Polska unowocześnia strefę płatności w swoich sklepach

Detal/Hurt

Auchan Retail Polska unowocześnia strefę płatności w swoich sklepach

07 lipca 2020

Do połowy 2021 r. Auchan Retail Polska planuje podwoić liczbę kas samoobsługowych w swoich sklepach, aby zapewnić docelowo ponad 1000 samoobsługowych miejsc płatniczych. Firma planuje także wprowadzić automaty na stacjach benzynowych w 2020 r., co poprawi jakość obsługi klienta i warunki pracy pracowników.

Auchan jest pionierem we wdrażaniu kas samoobsługowych w Polsce – ich pierwsze modele pojawiły się w hipermarkecie Auchan w Białymstoku już w 2007 r. Wprowadzona wówczas modernizacja spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony klientów. To samoobsługowe podejście wprowadziło również nowy wymiar zawodu kasjera, pozwalając na otwarcie się na nowoczesne rozwiązania, rozwój komunikacji interpersonalnej, czy też przyjęcie roli doradcy klienta.

– Wzbogacamy funkcjonalności linii kas, aby sprostać nowym oczekiwaniom naszych klientów, dając im wybór różnych opcji i narzędzi płatniczych. Każdy klient będzie mógł wybrać odpowiadającą mu ścieżkę płatności, w zależności od dostępnego czasu i jego koszyka. Naszym celem jest zapewnienie szybkiej, płynnej i bezproblemowej obsługi, zarówno w przypadku kas automatycznych, w których liczy się przede wszystkim krótki czas dokonywania płatności, jak i kas tradycyjnych, gdzie na pierwszy plan wysuwa się waga kontaktów międzyludzkich. Dużej płynności zakupów niewątpliwie będzie sprzyjać też rozszerzona możliwość dokonywania płatności cyfrowych, zwłaszcza zbliżeniowych. – mówi Gérard Gallet, dyrektor zarządzający Auchan Retail Polska.