Auchan opublikowało dane dotyczące działalności sieci w pierwszej części 2018 r. Ze względu na koszty przekształceń związane z realizacją planu „Wizja 2025” zyski okazały się niższe niż przed rokiem. Sieć przejawia także coraz większą aktywność w segmencie convenience.
W ramach „Wizji 2025” Auchan Retail zgodnie z proponowanym harmonogramem kontynuowało postępy w transformacji w pierwszej połowie roku.
W pierwszej połowie 2018 r. Auchan Retail zawarło szereg ważnych umów o współpracy we Francji i na arenie międzynarodowej. Auchan Retail, Groupe Casino, METRO i Schiever ogłosiły utworzenie platformy do dostawców o nazwie Horizon. Obejmuje ponad 40 krajów w Europie, Azji i Ameryce Południowej.
Auchan Retail rozwijało się poprzez wzrost aktywności w obszarze sklepów convenience: grupa otworzyła 250 nowych punktów sprzedaży, z których 94% stanowiły sklepy convenience lub ultra-convenience.
We Francji zakończono przekształcanie sklepów Simply Market na markę Auchan Supermarché. Ta zmiana przyczyniła się do zwiększenia udziału w rynku supermarketów w pierwszej połowie roku. Wzrósł również format dostaw do domu (Auchan Direct).
Na dzień 30 czerwca 2018 r. Auchan Holding odnotowało spadek skonsolidowanych przychodów do poziomu 25,7 mld euro, co oznacza spadek o 3% przy aktualnych kursach wymiany walut. Przy stałych kursach wymiany przychody spadły o 0,8% we Francji i o 2,3% w Europie Wschodniej. Przychody wzrosły natomiast o 0,3% w Europie Zachodniej (z wyłączeniem Francji) w wyniku dobrych wyników w Portugalia i Hiszpania. W Azji przychody wzrosły również o 0,3%.
Zysk operacyjny z działalności kontynuowanej wyniósł 145 mln EUR w porównaniu do 326 mln EUR w analogicznym okresie 2017 r. Wpływ na to miały koszty transformacji Auchan Retail. Pozostałe zyski i koszty operacyjne stanowiły koszt w wysokości 28 mln EUR w porównaniu z wydatkiem w wysokości 101 mln EUR w pierwszej połowie 2017 r. W związku z tym zysk operacyjny wyniósł 117 mln EUR w porównaniu z 225 mln EUR na dzień 30 czerwca 2017 r.