Auchan Polska przedstawiła wyniki finansowe za 2024 r. Przychody ze sprzedaży odnotowane przez spółkę przekroczyły 10 992 mln PLN. W 2024 r. sieć odprowadziła do polskiego budżetu blisko 854 mln zł w postaci podatków i danin. Podatek od sprzedaży detalicznej wyniósł 125 mln zł, zapłacona nadwyżka podatku VAT 237 mln zł. Firma zapłaciła ponad 19 mln podatku CIT, otrzymała zwrot nadpłaconego podatku CIT za lata 2018-2020 w wysokości 17 mln zł. Odprowadzone kwoty zaliczek i obciążeń z tytułu ZUS i PIT wyniosły ponad 387 mln zł. Sieć zamknęła rok zyskiem netto w wysokości 167 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej firmy wyniósł 280 mln zł.
– W Auchan konsekwentnie realizujemy strategię, której celem jest zapewnienie klientom jak najszerszego wyboru produktów w najlepszej cenie. Stawiamy na wysoką jakość i lokalność – aż 96 % asortymentu w naszych sklepach pochodzi z Polski, co nie tylko wspiera rodzimą gospodarkę, ale też odpowiada na rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie zdrowego i odpowiedzialnego odżywiania. Skupiamy się na rozwoju naszych marek własnych Auchan, a w szczególności rozwijamy gamę produktów unikatowej marki własnej Pewni Dobrego – charakteryzującej się produktami doskonałej jakości pochodzącymi od lokalnych producentów – mówi Alexandre Saussard, prezes Auchan Polska.
– W 2024 roku kontynuowaliśmy modernizację naszych placówek, dostosowując je do współczesnych standardów i rosnących oczekiwań klientów. Równolegle, w wymagającym otoczeniu rynkowym – przy deficycie pracowników – skoncentrowaliśmy się na optymalizacji struktury organizacyjnej, dostosowując ją do stopniowo zmniejszanych powierzchni handlowych. Dzięki tym działaniom byliśmy w stanie utrzymać konkurencyjność cenową i nadal oferować klientom najwyższą jakość. Jednym z naszych priorytetów w ramach modernizacji sklepów pozostaje transformacja energetyczna – kontynuujemy inwestycje w program dekarbonizacji oraz dążymy do promowania oferty niskoemisyjnej, wspierającej bardziej zrównoważony styl życia. Konsekwentnie umacniamy naszą pozycję na krajowym rynku, rozwijając sieć sklepów – własnych i franczyzowych – zwłaszcza w formacie convenience i supermarketów. Stawiamy też na strategiczne partnerstwa, które wspierają ten rozwój. Jednocześnie intensywnie inwestujemy w digitalizację, aby w pełni wykorzystywać potencjał nowoczesnych technologii – zarówno w codziennym funkcjonowaniu sklepów, jak i w budowaniu jeszcze lepszych doświadczeń zakupowych – dopowiada.
Firma zarządza siecią 110 sklepów własnych w Polsce: 70 hipermarketów, w tym 3 hipermarkety Atac hiper discount i 39 supermarketów oraz sklepem autonomicznym Auchan GO. Ponadto sieć współpracuje z 27 sklepami franczyzowymi i 105 sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan w partnerstwie z bp.
oprac.: K. Walkowiak