2 czerwca br. Zarząd Atlanty Poland S.A. podjął uchwałę w sprawie zamiaru rekomendowania Radzie Nadzorczej oraz Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu Spółki wypłaty dywidendy z części zysku netto za rok obrotowy trwający od 01.07.2013 do 30.06.2014 w wysokości od 0,35 zł do 0,45 zł na jedną akcję. Pozytywne wyniki finansowe, stabilna sytuacja Spółki oraz perspektywy wzrostu umożliwiają wypłatę dywidendy.
Zdaniem Dariusza Mazura Spółka osiągnęła taki poziom rozwoju, który umożliwia regularną wypłatę dywidendy akcjonariuszom. – Dobrą sytuację w Spółce zawdzięczamy przede wszystkim wytężonej pracy związanej z podwyższaniem efektywności działania oraz racjonalnej polityce kosztowej. Jednocześnie rezultaty przynosi konsekwentnie realizowana strategia Spółki, w której kładziemy duży nacisk na rozwój i sprzedaż produktów przetworzonych. Zakładamy, że wypłata dywidendy będzie miała stały charakter, choć oczywiście uzależniona będzie od osiąganych wyników – dodaje.
Dokładna kwota zysku netto wraz z określeniem wysokości dywidendy na jedną akcję Spółki zostanie określona po zamknięciu roku obrotowego.
Dobra sytuacja finansowa
Opublikowane 15 maja br. wyniki finansowe Atlanty Poland za trzeci kwartał roku obrotowego 2013/2014 potwierdziły pozytywny trend w spółce. Przychody netto ze sprzedaży produktów, narastająco za trzy kwartały roku obrotowego, wyniosły 180,9 mln zł, co stanowi 4,8% więcej w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Jednocześnie zysk netto za ten okres był wyższy o 66% i wyniósł 5,5 mln zł.
W roku kalendarzowym 2013 Atlanta Poland S.A. wypracowała 223 mln zł przychodów ze sprzedaży, z czego sprzedaż produktów konfekcjonowanych wyniosła 79 mln zł. Zysk netto za ten okres wyniósł 6,1 mln zł. Dane za ostatnie kilka lat przedstawiają pozytywny trend w zakresie przychodów ze sprzedaży, szczególnie w segmencie detalicznym notowane są duże wzrosty sprzedaży.
Sprzedaż eksportowa
W trzecim kwartale roku obrotowego 2013/2014 sprzedaż eksportowa Atlanty Poland S.A. zwiększyła się o 17,6%, a udział sprzedaży eksportowej w łącznych przychodach wyniósł 9,7%. Firma eksportuje przede wszystkim produkty przetworzone głównie do krajów Europy Zachodniej i Środkowej, gdzie ich odbiorcami są producenci słodyczy.