ASM Sales Force Agency: Średnia wartość koszyka zakupowego w 2022 r.

Detal/Hurt

ASM Sales Force Agency: Średnia wartość koszyka zakupowego w 2022 r.

02 lutego 2023

Z raportu firmy ASM Sales Force Agency wynika, że średnia wartość koszyka zakupowego w 2022 roku w takich kanałach dystrybucji jak dyskonty, supermarkety, hipermarkety wzrosła o ok. 30 zł, czyli o 12,5% licząc rok do roku.  

Przeciętna wartość koszyka zakupowego w dyskontach wynosiła tam w 2022 roku 243,57 zł. Hipermarkety wypadły nieco drożej — wartość średniego koszyka to 244,4 zł, a w przypadku supermarketów koszyk wyniósł 258,73 zł.

Najlepiej pod względem wartości średniego koszyka wypadł hipermarket Auchan – 216,47 zł. To najkorzystniejszy wynik nie tylko w kategorii hipermarketów, ale także w całym rankingu, jak wynika z raportu. Zaraz za Auchan uplasował się Lidl z koszykiem o wartości 231,07 zł. Na trzecim miejscu znalazło się Makro C&C z wartością koszyka równą 244,45 zł.

W badaniu prowadzonym przez ASM Sales Force Agency uwzględniono ceny najpopularniejszych artykułów FMCG w 10 głównych kategoriach: nabiał, produkty tłuszczowe, produkty sypkie, słodycze, mięso, wędliny, ryby, mrożonki, napoje, dodatki,  chemia gospodarcza i kosmetyki, piwo i używki. Badanie przeprowadzono w 13 największych sieciach handlowych w Polsce.