„Poradnik Handlowca”: Firma Tago oferuje bogatą gamę produktów, m.in. ciastka francuskie, pierniki, wafle i rurki waflowe, herbatniki, roladki i biszkopty oraz luksusowe produkty w czekoladzie. Czy tak szeroka oferta jest atutem i pozwala wam szybko dostosować się do zmieniających się gustów konsumentów?
Artur Kowalczyk: Oczywiście, taki szeroki asortyment jest dużym atutem firmy. Dzięki temu jesteśmy obecni na różnych światowych rynkach przez cały rok. Zimą koncentrujemy się na sprzedaży pierników i ciasteczek korzennych, latem, kiedy jest ciepło konsumenci wolą lekkie ciasteczka francuskie czy kruche. Co więcej, każdy kraj ma swoje upodobania, na Bliskim Wschodzie lepiej sprzedają się wyroby czekoladowe, a w Skandynawii ciastka kruche. Duży asortyment pozwala nam również na dotarcie do szerszej liczby konsumentów w każdym wieku. Dlatego nieustannie pracujemy nad nowościami i dostosowujemy produkty do zmieniających się wymagań klientów.
Tago Kids to seria dedykowana dziecięcemu odbiorcy. To trudny, wymagający klient. Na jakie czynniki trzeba szczególnie zwrócić uwagę, by pozyskać tę grupę odbiorców?
Rynek słodyczy dla dzieci powiększa się. Większość z nich sięga po produkty przyciągające uwagę i spojrzenia innych, dzieci najszybciej zapamiętują kolory i znaki graficzne, do których następnie mocno się przywiązują. Dlatego linia Tago Kids stawia na opakowanie – kolorowe, z dużym kontrastowym logo. Dodatkowo na opakowaniu umieściliśmy specjalną etykietę, która umożliwia wielokrotne otwieranie i zamykanie. W skład linii wchodzą m.in. herbatniki Oletki, Łatki, Bulki oraz wafelki Tagerki.
Które produkty z waszego portfolio oferujecie detalistom z możliwością sprzedaży na wagę? Jakie jest zainteresowanie tą formą dystrybucji słodyczy ze strony detalistów? Jakiego typu placówki handlowe decydują się na tę formę sprzedaży?
Konsumenci cały czas często kupują produkty na wagę, te tańsze, np. ciastka oraz wafle sprzedają się bardzo dobrze, produkty droższe takie, jak wyroby czekoladowe wymagają częstszych promocji. Dla wielu klientów ważne jest to, że kupując na wagę, mają możliwość skomponowania własnej mieszanki z ulubionymi produktami. W sklepie dla ciastek sprzedawanych luzem trzeba wyodrębnić specjalne miejsce, które pozwoli na odpowiednie ich wyeksponowanie, dlatego produkty wagowe dużo częściej spotkamy w dużych i średnich sklepach niż w tych mniejszych.
Dziękujemy za rozmowę.