Sieć hurtowni Makro Polska została sponsorem strategicznym siedemnastej edycji konkursu Włoskiej Sztuki Kulinarnej Arte Culinaria Italiana. W jury oceniającym uczestników zasiadł między innymi Jakub Kowalczyk, szef kuchni Akademii Inspiracji w Krakowie. “Poradnik Restauratora” objął patronat medialny nad wydarzeniem.
Startujący kucharze do oceny jury przygotowali dwa dania konkursowe. Pierwsze z wykorzystaniem makaronu oraz łososia i drugą potrawę mięsną z obowiązkowym użyciem rolady wołowej oraz jednego z produktów: zielonego pieprzu marynowanego bądź passaty.
Podczas wydarzenia odbył się także konkurs kulinarny dla gwiazd. Ich zadaniem było przygotowanie dwóch dań: makaronu z łososiem oraz rolady wołowej z użyciem: sera Grana Padano i/lub śmietany 36% oraz innego dowolnego produktu przygotowanego przez organizatora.
Konkurs odbył się pod Honorowym Patronatem Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego Marcina Kuchcińskiego, Burmistrza Miasta Mikołajki Piotra Jakubowskiego oraz Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.