Przedstawiciele wybranych sklepów spożywczych skupionych wokół polskich sieci handlowych wnioskują o wprowadzenie kodeksu etyki w branży handlu spożywczego. Kodeks powinien obowiązywać wszystkie podmioty prowadzące działalność gospodarczą, niezależnie od skali biznesu. Taki wniosek płynie z wypowiedzi przedstawicieli zarówno niezależnych przedsiębiorców, jak i tych skupionych wokół polskich sieci handlu detalicznego.
– Kodeks etycznej sprzedaży to możliwość bardziej przejrzystych zasad, które staną się wykładnią dla wszystkich uczestników rynku – podkreśla Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów, skupiającej m.in. sklepy Top Market, Minuta 8.
– Popieramy postulat wprowadzenia kodeksu dla branży spożywczych sklepów jako gwarancji bezpieczeństwa zakupów dla Klienta – dodaje Wojciech Krawczyk, z Galerii Otwockiej.
Przedstawiciele branży zwracają uwagę na konieczność wyeliminowania złych praktyk za pomocą m.in. Kodeksu Etyki Handlu. Dokument taki, sygnowany przez większość uczestników rynku mógłby pozwolić na ukrócenie nieprawidłowości takich jak nieuczciwe konkurowanie promocjami na wybrane produkty, które wprowadzały w błąd klientów i skutecznie eliminowały z rynku małych przedsiębiorców prowadzących lokalne sklepy, oferując podobny, wysoki jakościowo towar – twierdzą przedstawiciele małych sklepów.
Innym zagadnieniem, wymagającym regulacji powinien być nadzór nad dominująca pozycją wybranych podmiotów na rynku handlu. – Rząd powinien wrócić do swoich deklaracji o wsparciu polskich podmiotów branży spożywczej i zapobieganiu sytuacji zbyt dużej koncentracji w rękach jednego, dużego podmiotu – dodają przedstawiciel branży.
Foto: Pixabay
oprac. P.Ł.