Anwim S.A. przejmuje sieć samoobsługowych stacji eMILA

Detal/Hurt

Anwim S.A. przejmuje sieć samoobsługowych stacji eMILA

Anwim S.A., właściciel marki MOYA, podpisał umowę przedwstępną na akwizycję sieci bezobsługowych stacji paliw eMILA. Transakcja zostanie sfinalizowana po wydaniu zgody przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. W ramach kontraktu Anwim S.A. przejmie w bieżącym roku 26 obiektów należących do tej pory do spółki BM Reflex z opcją na dokupienie dodatkowych czterech w 2021 r. Na przyszły rok zaplanowany jest także rebranding zakupionych stacji.

eMILA to sieć bezobsługowych stacji paliw zlokalizowanych w większych miastach w całej Polsce. Stacje oferują w pełni zautomatyzowany format tankowania przeznaczony dla klientów indywidualnych. Znaczna część stacji eMILA zlokalizowana jest w sąsiedztwie centrów handlowych i supermarketów, co pozwala na tankowanie przy okazji zakupów. Daje to dodatkowo możliwość zaoszczędzenia czasu i optymalizacji wydatków związanych z komunikacją.

Anwim S.A. planuje aktywnie rozwinąć i uatrakcyjnić format przejmowanych stacji eMILA, w tym również poprzez znaczące rozszerzenie oferty dla klientów w wybranych lokalizacjach. Obecnie trwa szczegółowa analiza możliwości w tym zakresie.

– Idea stacji samoobsługowych doskonale wpisuje się w tzw. „nową normalność”, która nastała w konsekwencji panującej wciąż pandemii koronawirusa. Niektórzy klienci chcą mieć obecnie możliwość szybkiego zatankowania i płatności przy samym dystrybutorze bez konieczności wchodzenia do sklepu. Przejęcie sieci eMILA to odpowiedź na potrzeby tego segmentu klientów. Inni z kolei mają potrzebę zrobienia przy okazji dodatkowych zakupów, odpoczynku w podróży czy napicia się gorącej kawy. Trzecim segmentem są klienci flotowi. Po włączeniu stacji eMILA do sieci MOYA będziemy jedyną siecią w kraju łączącą w ramach jednej marki trzy formaty stacji – tradycyjne stacje obsługowe, stacje automatyczne dla klientów indywidualnych i automatyczne stacje flotowe, co pozwoli nam kompleksowo obsłużyć wszystkie ww. segmenty klientów – mówi Paweł Grzywaczewski, członek zarządu Anwim S.A. odpowiedzialny za rozwój sieci MOYA.