Aneta Będkowska, Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem, Sertop Sp. z o.o.

Wywiady

Aneta Będkowska, Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem, Sertop Sp. z o.o.

02 lutego 2015

„Poradnik Handlowca”: Jakie cele firma Sertop wyznaczyła sobie na rok 2015? W jaki sposób będziecie chcieli dotrzeć ze swoim przekazem do potencjalnych klientów?

Aneta Będkowska: Jednym z głównych celów, jaki wyznaczyliśmy sobie na ten rok, jest wzmacnianie wizerunku firmy Sertop wśród konsumentów detalicznych oraz budowanie pozytywnych relacji z partnerami biznesowymi. W tym celu zatrudniliśmy na przełomie 2014 i 2015 r. handlowców, którzy będą nas reprezentować w kontaktach z odbiorcami. Mamy ambicje na to, aby nasze serki topione były obecne w każdym rejonie Polski, zarówno w handlu nowoczesnym, jak i tradycyjnym. Liczymy, że dzięki skuteczności naszych handlowców uda nam się ten cel zrealizować. Kolejną ważną kwestią jest rozwój współpracy z odbiorcami zagranicznymi. Pomimo trudnej sytuacji politycznej, z sukcesami zwiększamy wielkość sprzedaży eksportowej. Nasze produkty są doceniane przez zagranicznych odbiorców w ponad 21 krajach. W 2015 r. planujemy dalszy, intensywny rozwój eksportu, nie tylko na pozyskanych, ale i nowych rynkach. W ramach planowanych działań weźmiemy udział w międzynarodowych targach Sial China w Szanghaju. Reasumując, uważnie słuchamy uwag i potrzeb wszystkich konsumentów naszych serków topionych. Te uwagi i wymagania przekładamy na pracę nad asortymentem i wyglądem naszych produktów.

Jak Pani zdaniem będą kształtować się trendy na rynku serów w 2015 r.? Czy już teraz można przewidzieć, jakie smaki serów będą najpopularniejsze?

Polacy lubią nowości, ale jednocześnie są tradycjonalistami i chętnie kupują znane sobie produkty i smaki. Serki topione z dodatkiem: szynki, kurczaka, szczypiorku i cebuli, borowików to najlepiej sprzedające się produkty od wielu lat. Dużym powodzeniem cieszy się także seria serków topionych śmietankowych, wśród których prym wiedzie serek ziołowy z czosnkiem. Podejrzewamy, że i w tym roku będą najchętniej kupowanymi smakami, podobnie jak nasz kultowy serek topiony – Złoty Ementaler, który jest z nami od początku istnienia firmy. Biorąc pod uwagę aktualne trendy na rynku, prognozujemy, że rok 2015 będzie dla naszej firmy rokiem nowości rynkowych. Pierwszy nowy produkt w tym roku jest już na rynku – to serek twarogowy topiony Delisia oferowany w dwóch najpopularniejszych smakach: naturalnym oraz ze szczypiorkiem i cebulą. Kolejne nowe produkty będą sukcesywnie pojawiać się na przestrzeni tego roku. Dla marki Sertop rok 2015 będzie rokiem niezwykle intensywnym.

W swojej ofercie posiadacie sery topione dla dzieci. Czy Pani zdaniem ten segment rynku ma szansę, aby w najbliższym czasie dynamicznie się rozwinąć?

Oczywiście, rodzice zwracają baczną uwagę na to, co jedzą ich dzieci, co skutkuje lepszą sprzedażą najwyższych jakościowo produktów dla najmłodszych, do których niewątpliwie należy nasz serek topiony Oscar. Aktualnie wprowadzamy na rynek nowy serek twarogowy topiony Delisia, który – mamy nadzieję – zyska równie dużą popularność, co nasz dziecięcy Oscar. W tym przypadku produkt nie jest dedykowany wyłącznie dzieciom, ale całym rodzinom i wszystkim tym, którzy dbają o jakość tego, co jedzą.

Dziękujemy za rozmowę.