„Poradnik Handlowca”: Czy kategoria ciastek jest kategorią innowacyjną? W jakim stopniu Celpol odpowiada na wyzwania rynku w tym obszarze?
Andrzej Lewandowski: W segmencie słodyczy rynek ciastek jest jednym z najbardziej innowacyjnych segmentów. W ciągu dekady podstawowa grupa ciastek do „kawy i herbaty” powiększyła się szybko o wypieki wnoszące poza słodyczą wartości dodatkowe. Celpol produkuje ciastka do kawy i herbaty oraz szeroki asortyment ciastek okazjonalnych: Wielkanocnych, Bożonarodzeniowych, Walentynkowych, i do zabawy i nauki. W grupie ciastek do kawy i herbaty innowacyjność polega na tworzeniu nowych smaków, kształtów, zestawień kolorów oraz optymalizacji tekstury. W tej kategorii w ubiegłym roku uznanie zdobyło ciastko „Avanti”, będące połączeniem ciastka mlecznego kajmaku i włoskiego orzecha. W kategorii ciastek okolicznościowych wciąż tworzymy nowe, ciekawe i niepowtarzalne wzory. Przykładem tego była uruchomiona na ubiegłoroczne święta produkcja „Dzwoneczków”, które odniosły sukces rynkowy. W ostatnich dwóch latach położyliśmy nacisk na rozwój kategorii ciastek „do nauki i zabawy”, do której należą „Sowy”, „Misie”, „Krówki” i „Pajacyki” oraz „Domki-3D”, których produkcję uruchomiliśmy jesienią 2016 r. Szybko podbiły nie tylko rynek krajowy, ale cieszą się również ogromnym uznaniem odbiorców zagranicznych. Chcemy rozwinąć linię ciastek 3D o dwa rodzaje wyrobów – jeden całoroczny, a drugi świąteczny.