Spółka Marie Brizard Wine & Spirits (Euronext: MBWS) powołała Andrew Highcocka na stanowisko prezesa zarządu oraz opublikowała dane dotyczące sprzedaży netto w II kwartale 2018 r.
Andrew Highcock to uznany i doświadczony menedżer branży alkoholowej. Jest absolwentem Uniwersytetu Cambridge. Karierę zawodową rozpoczął w Arthur Andersen w Wielkiej Brytanii, a następnie związał się z sektorem FMCG w grupie Beecham. Pełnił kluczowe funkcje w Diageo, gdzie był dyrektorem marketingu na Europę Środkową, dyrektorem generalnym na Węgrzech oraz dyrektorem marketingu we Francji. Kolejnym etapem była praca w Maxxium, gdzie Andrew Highcock odpowiadał za kraje południa Europy – Francję, Hiszpanię, Portugalię, Włochy, Grecję i Turcję, by następnie zostać prezesem zarządu w Kanadzie. Przed objęciem stanowiska w MBWS był związany z grupą SABMiller – drugim co do wielkości koncernem browarniczym na świecie, którego aktywa w Europie Środkowo-Wschodniej zostały nabyte przez japoński koncern Asahi. Pełnił tam funkcje: dyrektora generalnego na Słowacji, dyrektora generalnego rumuńskiej spółki zależnej, a aktualnie prezesa zarządu w Polsce. Pracę w MBWS rozpocznie 29 października 2018 r.
Głównym zadaniem nowego prezesa będzie określenie środków oraz opracowanie strategii powrotu spółki Marie Brizard Wine & Spirits do rentownego wzrostu.
Skonsolidowana sprzedaż netto Grupy MBWS w II kwartale 2018 r., przed audytem, osiągnęła wartość 107,9 mln euro, co oznacza spadek o 11,4% w stosunku do II kwartału 2017 r. Portfolio spółki jest bogate i skupia marki wiodące w swoich rynkowych segmentach, w tym szkocką whisky WiIliam Peel, wódkę Sobieski oraz Krupnik, wina smakowe Fruits & Wine, likiery Marie Brizard oraz koniak Gautier.