Jeronimo Martins Polska przedstawiło raport za 2017 r., z którego wynika, że sprzedaż całej grupy wzrosła o 11,3 proc. w porównaniu do 2016 r. Planuje się również otworzenie około 80 nowych placówek do końca br.
Sprzedaż całej grupy Jeronimo Martins wyniosła 16,3 mld euro, co oznacza wzrosła o 11,3 proc. W 2017 r wzrosła również sprzedaż w sklepach sieci Biedronki – o 10,4 proc. rdr, do 11,1 mld euro.
W końcu ubiegłego roku sieć Biedronka liczyła 2823 sklepy, o łącznej powierzchni 1,86 mln mkw. W okresie tym zostało otwartych w Polsce 121 obiektów, odnowiono też 226 placówek. Zamknięto natomiast 20 Biedronek. W bieżącym roku planuje się otwarcie kolejnych 70-80 obiektów. Inwestycja ta ma pochłonąć kwotę około 700-750 mln euro.
Jak oświadczył cytowany w oficjalnym komunikacie Pedro Soares dos Santos, CEO Jeronimo Martins: – Grupa zwiększyła zwroty z zainwestowanych kapitałów, uzyskując jednocześnie solidne przepływy kapitałowe.