Alkohol ma zniknąć z witryn sklepowych

Aktualności

Alkohol ma zniknąć z witryn sklepowych

Warszawa idzie w ślady Krakowa i zamierza walczyć z eksponowaniem alkoholu na witrynach sklepowych. Handlowcy mają czas na zmiany do końca roku, pod groźbą odebrania koncesji. Informuje ich o tym pismo rozsyłane przez miejskich urzędników.

Wszystko zaczęło się od wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 13 lipca br. Dotyczył on sprawy właściciela sklepu z Krakowa, który nie chciał zdjąć z witryny butelek z alkoholem.  Jak można przeczytać w orzeczeniu: „Organ uznał, że wystawienie w przeszklonej witrynie sklepowej napojów alkoholowych wysokoprocentowych z widocznymi na zewnątrz sklepu znakami towarowymi bez wątpienia można uznać za “inną formę publicznego zachęcania do nabywania napojów alkoholowych”, a więc za “promocję napojów alkoholowych”.

Narusza to jeden z artykułów ustawy o wychowaniu w trzeźwości. Idąc za przykładem Krakowa, urzędnicy ze stolicy także postanowili zająć się tą sprawą. W piśmie wysyłanym do sklepów można przeczytać: “Mając na uwadze powyższy wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego, zwracam uwagę na konieczność przestrzegania obowiązującego zakazu reklamy napojów alkoholowych. Jednocześnie w terminie do 31 grudnia 2017 r., proszę o zaaranżowanie witryn sklepowych, w których eksponowane są napoje alkoholowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. w taki sposób, aby nie dochodziło do naruszenia ustawowego zakazu reklamy poprzez popularyzację znaków towarowych napojów alkoholowych.”

O całej sprawie informuje portalsamorządowy.pl

Foto: pixabay