Warszawa idzie w ślady Krakowa i zamierza walczyć z eksponowaniem alkoholu na witrynach sklepowych. Handlowcy mają czas na zmiany do końca roku, pod groźbą odebrania koncesji. Informuje ich o tym pismo rozsyłane przez miejskich urzędników.
Wszystko zaczęło się od wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 13 lipca br. Dotyczył on sprawy właściciela sklepu z Krakowa, który nie chciał zdjąć z witryny butelek z alkoholem. Jak można przeczytać w orzeczeniu: „Organ uznał, że wystawienie w przeszklonej witrynie sklepowej napojów alkoholowych wysokoprocentowych z widocznymi na zewnątrz sklepu znakami towarowymi bez wątpienia można uznać za “inną formę publicznego zachęcania do nabywania napojów alkoholowych”, a więc za “promocję napojów alkoholowych”.
Narusza to jeden z artykułów ustawy o wychowaniu w trzeźwości. Idąc za przykładem Krakowa, urzędnicy ze stolicy także postanowili zająć się tą sprawą. W piśmie wysyłanym do sklepów można przeczytać: “Mając na uwadze powyższy wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego, zwracam uwagę na konieczność przestrzegania obowiązującego zakazu reklamy napojów alkoholowych. Jednocześnie w terminie do 31 grudnia 2017 r., proszę o zaaranżowanie witryn sklepowych, w których eksponowane są napoje alkoholowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. w taki sposób, aby nie dochodziło do naruszenia ustawowego zakazu reklamy poprzez popularyzację znaków towarowych napojów alkoholowych.”
O całej sprawie informuje portalsamorządowy.pl
Foto: pixabay