Platforma międzynarodowego handlu elektronicznego AliExpress zapowiedziała, że zamierza uruchomić ministację kosmiczną pod nazwą „Pudełko Cukierków” w przeddzień Globalnego Festiwalu Zakupów. Stacja umożliwi konsumentom z całego świata rozkoszować się świąteczną zabawą i otrzymywać nagrody.
W tym roku obchodzona jest dziesiąta rocznica Globalnego Festiwalu Zakupów. Ten festiwal pojawił się w Chinach i obecnie już przekształcił się w światowy festiwal shoppingu, w którym uczestniczą przedsiębiorstwa, brandy i konsumenci nie tylko z Chin, ale również z innych krajów.
Według Wang Mingqiang, głównego managera Alibaba AliExpress, ministacja kosmiczna „Pudełko Cukierków” zademonstruje zupełnie nowy model interaktywny: konsumenci ze wszystkich krajów świata, między innymi z Rosji, Hiszpanii, Francji, Włoch, Portugalii, Polski, Turcji, Zjednoczonych Arabskich Emiratów i Brazylii, będą mogli zrobić „zdjęcia z kosmosu” za pomocą mobilnej aplikacji AliExpress w ciągu przelotu ministacji kosmicznej po niebie. Takie współdziałanie umożliwia użytkownikom otrzymanie mnóstwa różnych nagród, między innymi obniżek i bezpłatnych zakupów.
Oprócz tego, AliExpress planuje wysłać w kosmos opowieści swoich konsumentów. W ciągu tegorocznego Globalnego Festiwalu Zakupów AliExpress będzie zbierał wywiady konsumentów z ponad 220 krajów i regionów świata i na początku następnego roku wyśle je, zabezpieczone w „butelce kosmicznej”.
Ministacja kosmiczna „Pudełko Cukierków” będzie obracać się wokół Ziemi z prędkością 27 tysięcy kilometrów na godzinę, odbierając sygnały z ziemi i wykonując jeden obrót co 90 minut.