Ruszył oficjalny profil sieci ALDI na Instagramie. To kolejny kanał w Social Mediach, w którym sieć aktywnie komunikuje się ze swoimi klientami. „Galopem na Insta” to hasło zachęcające do odwiedzenia profilu ALDI, gdzie użytkownicy znajdą bieżące informacje o produktach i promocjach, a także inspiracje zakupowe. Unikatową cechą komunikacji marki ma być warstwa wizualna prezentowana w newsfeedzie, oparta wyłącznie o materiały zdjęciowe bez ingerencji graficznej. A wszystko to okraszone charakterystycznym dla sieci ALDI żartobliwym stylem z lekkim przymrużeniem oka.
ALDI w Social Mediach zadebiutował jesienią 2019 roku, pozyskując tylko w pierwszym miesiącu 10 565 fanów na Facebooku. Było to kolejne działanie sieci w ramach wdrażania strategii marketingowej opartej o hasło RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI, będące jednocześnie nowym sloganem marki. Bohaterami kampanii reklamowej, jak i profilu ALDI na Instagramie, są wybrane produkty marek własnych z różnych kategorii asortymentowych, zaś sam slogan nawiązuje do jednej z cech tożsamości marki, definiującej ALDI jako „sklep sprawdzonych i przetestowanych przez klientów produktów”.
Dotychczas sieć wykorzystywała takie nośniki reklamowe, jak billboardy, spoty radiowe, reklamy prasowe i internetowe, a także posty na Facebooku. Teraz komunikację marki wspierać będzie również jej oficjalny profil na Instagramie, z pomocą którego ALDI chce dotrzeć do młodszych grup docelowych, mniej angażujących się na Facebooku. Sieć szczególnie mocno stawia tu na wiarygodność i autentyczność przejawiającą się w sposobie prezentowania treści.
Cała koncepcja wizualna profilu bazuje przede wszystkim na ciekawych rozwiązaniach fotograficznych, zarówno w zakresie formy, kolorystki, jak i samych treści. Wszystkie posty (poza InstaStories) budowane będą w oparciu o zdjęcia, na których zaprezentowane zostaną oryginalne produkty marek własnych ALDI.
Według oficjalnych danych ponad 50% użytkowników Instagrama oczekuje od marek rozrywki oraz treści prawdziwych, pełniących funkcję informacyjną. Niewiele mniej, bo 45% z nich poszukuje kontentu inspirującego. Taki też będzie profil ALDI. Nowoczesność marki, która zaspokaja potrzebę rozrywki i inspiruje swoich użytkowników podkreślą nietuzinkowe stylizacje fotograficzne będące kontynuacją unikatowej narracji o produktach ALDI. Istotnym elementem będą również InstaStories, czyli krótkie filmy i angażujące treści, które znikać będą po 24 godzinach od momentu ich opublikowania. Posty na Instagramie marki pojawiać się będą kilka razy w tygodniu.