Już dziś ALDI w Polsce posiada ponad 60% niepakowanych owoców i warzyw w marce własnej. Sieć wyeliminowała także wytłoczki z tworzywa sztucznego oraz tacki z czarnym, niewykrywalnym pigmentem. W kwietniu bieżącego roku ALDI wdrożyło nowy model papierowych toreb zakupowych – w 100% nadających się do recyklingu. Od czerwca zaś klienci znajdą w sklepach ALDI specjalne woreczki wielokrotnego użytku dla owoców i warzyw.
ALDI wnosi pozytywny wkład w rozwój bardziej zrównoważonych opakowań i tworzenie funkcjonalnej gospodarki obiegu zamkniętego. Zgodnie z przyjętymi międzynarodowymi celami, do 2025 roku 40% owoców i warzyw, w każdym kraju z Grupy ALDI Nord, ma być sprzedawanych bez opakowań. Polska jest pierwszym z nich, który osiągnął ten cel już dziś, oferując klientom aż 60 % niepakowanych warzyw i owoców. Dla tych produktów, które wymagają opakowania, używane są opakowania z materiałów przyjaznych dla środowiska. To jednak nie wszystkie zmiany wprowadzone przez ALDI w Polsce. W ostatnich miesiącach w sieci pojawił się nowy model papierowych toreb zakupowych – w 100% nadających się do recyklingu, wykonanych z niebielonego chlorem papieru FSC pokrytego wodorozcieńczalną farbą ekologiczną, wprowadzone zostały także do obrotu specjalne woreczki wielokrotnego użytku, wykorzystywane dla owoców i warzyw.
– Dla naszej organizacji Zero Waste to holistyczna filozofia związana z wieloma aspektami funkcjonowania przedsiębiorstwa. To przede wszystkim skuteczne działania, dlatego nie spoczywamy na laurach i wciąż dążymy do osiągania kolejnych celów – mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik ds. Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI w Polsce.
Sieć deklaruje, że do końca 2025 roku 100% opakowań marek własnych ALDI będzie nadawać się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania. 30% zawartości plastikowych opakowań marek własnych będą stanowiły surowce wtórne (wartość uśredniona i minimalna). W tym czasie o 15% zostanie także zmniejszona całkowita waga wszystkich materiałów opakowaniowych w marce własnej (bazując na roku 2020 w odniesieniu do sprzedaży), a o 20% zmniejszona będzie ilość pierwotnego plastiku (wytwarzanego z ropy naftowej) w opakowaniach marek własnych.
Dyskonter konsekwentnie umacnia politykę zrównoważonego rozwoju. Warto przypomnieć, że ALDI Polska jest jedyną siecią handlową, która od lat regularnie oferuje polskim konsumentom produkty z bawełny z certyfikatem Fairtrade. W samym 2021 roku w sklepach ALDI w Polsce sprzedało się 9 425 kg. takiej bawełny, co stanowi wzrost o 91%. Dzięki tym zakupom rolnicy i pracownicy z krajów globalnego Południa, od których kupowane są surowce, otrzymali w 2021 roku łącznie 216 901 zł w postaci premii Fairtrade.
źródło: inf. prasowa