ALDI publikuje raport o zrównoważonym rozwoju za 2018 r.

Aktualności

ALDI publikuje raport o zrównoważonym rozwoju za 2018 r.

23 sierpnia 2019

Grupa Przedsiębiorstw ALDI Nord opublikowała raport ewaluacyjny za rok 2018 przedstawiający postępy sieci we wdrażaniu dziesięciu fundamentalnych zasad z zakresu praw człowieka, standardów pracy i ochrony środowiska oraz przeciwdziałaniu korupcji.

Sieć ALDI jako pierwszy dyskont spożywczy przystąpiła w 2017 r. do United Nations Global Compact (UNGC) zobowiązując się tym samym do wdrożenia dziesięciu podstawowych zasad zrównoważonego rozwoju ONZ w codziennych działaniach gospodarczych i regularnego składania sprawozdań. Zasady te odnoszą się do przestrzegania praw człowieka i standardów pracy, ochrony środowiska, a także przeciwdziałania korupcji. Opublikowany właśnie raport jest podsumowaniem postępów dokonanych przez sieć w tej dziedzinie.

W polityce klimatycznej przyjętej w 2018 r. Grupa Przedsiębiorstw ALDI Nord postanowiła do 2021 r. zredukować własną emisję gazów cieplarnianych o 40% względem roku 2015. Sieć ALDI zaangażowała się w polepszenie wydajności energetycznej sklepów i centrów logistycznych poprzez zastosowanie innowacyjnych technologii, optymalizację procesów logistycznych i techniki chłodniczej. Kluczowym elementem strategii klimatycznej ALDI jest także pozyskiwanie większej ilości prądu ze źródeł odnawialnych poprzez systematyczną rozbudowę instalacji fotowoltaicznych na dachach sklepów. Poprzez korzystanie z samodzielnie wygenerowanego prądu mogliśmy uniknąć emisji 10 300 ton CO2. To wzrost o 55% względem roku poprzedniego.

ALDI rozpoczął w Niemczech tzw. „misję opakowaniową” dla opakowań produktów marki własnej. Sieć stale pracuje nad zmniejszeniem ilości użytych materiałów opakowaniowych – w Niemczech do roku 2025 całkowita masa opakowań marek własnych ma się zmniejszyć o 30% w stosunku do obrotu (rok bazowy 2015). Następnym krokiem będzie rozszerzenie misji opakowaniowej w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI. Już dziś udało się ograniczyć liczbę generowanego plastiku o 1200 ton dzięki wycofaniu jednorazowej torby zakupowej w Belgii, Niemczech, Luksemburgu i Holandii. W ostatnim czasie sieć wycofała też w Polsce ze sprzedaży plastikowe patyczki kosmetyczne.

Dodatkowo dzięki systemom wielokrotnego użytku w opakowaniach zbiorczych i transportowych, jak również skrzynkom wielokrotnego użytku, w których transportowane są owoce i warzywa, ALDI oszczędza obecnie 62 mln jednorazowych kartonów oraz blisko 22 000 ton CO2 rocznie.

Znaczący postęp ALDI osiągnął również w zakresie rozszerzenia asortymentu produktów BIO oraz z certyfikatem Fairtrade. W ALDI Polska w całym roku 2018 klienci mogli wybierać spośród ponad 100 artykułów BIO, z których aż 45 zagościło w stałym asortymencie sieci.

W 2018 r. ALDI przeprowadził szeroką analizę socjalnych i ekologicznych zagrożeń pod kątem praw człowieka w łańcuchach dostaw z obszaru Food. Jako szczególnie istotne zostały ocenione grupy asortymentowe takie jak np. kawa, kakao, orzechy i owoce południowe, jak również dressingi, oleje, sosy, przyprawy i zioła, ryby i owoce morza, a także owoce i warzywa konserwowe wraz z mrożonkami. To właśnie tym obszarom w najbliższych miesiącach ALDI Nord będzie się bacznie przyglądał systematycznie podnosząc standardy ich produkcji w zgodzie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu.