Letnie festiwale to czas wypełniony piwem, dobrą zabawą, muzyką i licznymi atrakcjami. Jego mniej przyjemnym aspektem są sterty śmieci, jakie zostają na terenie każdej imprezy po tym, jak opuszczą ją ostatni uczestnicy. Kompania Piwowarska pomyślała o tym i podczas ostatnich wydarzeń kulturalnych, którym towarzyszyły jej piwa, zorganizowała eko-konkursy. Dzięki nim tylko na dwóch festiwalach zebrano ponad 35 tysięcy plastikowych kubków! Po beztroskich festiwalowiczach na placu boju zwykle zostają tysiące pustych kubków po różnego rodzaju napojach. Kompania Piwowarska razem z organizacją odzysku Eko-Punkt postanowiła zachęcić uczestników imprez, by bardziej odpowiedzialnie podeszli do kwestii odpadów. Podczas koncertów i biesiad piwnych zorganizowała ekologiczne konkursy w ramach akcji „Zgrani z naturą”, dobrze znanej choćby ze zbiórki surowców wtórnych prowadzonej wspólnie z siecią sklepów Biedronka. Zasady były proste: festiwalowicze mogli zbierać puste kubki z terenu imprezy i oddawać je na specjalnym stoisku. Tam za 50 zebranych kubków otrzymywali ekologiczną, designerską torbę na ramię uszytą ze zużytych bannerów reklamowych KP. Natomiast 25 kubków można było wymienić na torby siatkowe. Pierwszym wydarzeniem, na którym zorganizowano zbiórkę, był Warszawski Festiwal Kultury Piwnej. Stoisko „Zgranych z naturą” pojawiło się również na Orange Warsaw Festival, który w tym roku miał wyjątkowy rozmach. Łącznie podczas dwóch warszawskich imprez zebrano ponad 35 tysięcy plastikowych kubków i rozdano blisko 1000 toreb.