Pod koniec października zakończył się wielki konkurs podróżniczo-kulinarny marki Diamant, która udowodniła, że śladami cukru trzcinowego można zwiedzić kulinarny świat. Producent inspiruje kulinarnie do odkrywania nowych, nieznanych potraw, a jako dodatek i słodki „podkręcacz smaku” – #trzcinowyDIAMANT spisuje się na tym polu idealnie.
W ramach akcji #trzciNOWYŚWIAT, Diamant wystąpił w roli przewodnika, przedstawiając nie tylko produkty i ich zastosowanie, lecz także intrygujące ciekawostki i przepisy zdjęciowe oraz filmowe, na których widok trudno było nie mieć ochoty na ich wypróbowanie. Fani mogli zapuścić się do gorącej Afryki po słodki Malva Pudding z RPA, poczuć tropiki Ameryki chrupiąc ciasteczka Alfajores, dać się uwieść indyjskiemu, kremowemu Mango Lssi czy też uraczyć się słynnym Ginger Ale autorstwa pewnego kanadyjskiego aptekarza.
Równolegle prowadzony był też konkurs. W sieci pojawiło się niemal 700 kolorowych, inspirujących i niesamowitych zgłoszeń, w których internauci pokazywali własne inspiracje podróżowania po kulinarnej mapie! W zgłoszeniach okraszonych hashtagami #trzcinowyDIAMANT i #slodkielaczy, konkursowicze pokazywali jak dodają cukru trzcinowego do dań orientalnych czy włoskich, a także jak łączą słodkie ze słonym lub ostrym w daniach francuskich czy amerykańskich. Najlepszych autorów nagrodzono wartościowymi nagrodami – funkcjonalnymi multicookerami, blenderami oraz zestawami produktów Diamant. Po tej fascynującej podróży pozostały nie tylko wspomnienia, lecz także namacalna pamiątka – ebook ze 14. pysznościami stworzonymi na potrzeby akcji. Można go pobrać za darmo ze strony akcji – www.trzcinowy.slodkielaczy.pl.
Cukier trzcinowy to niezwykle ważny segment dla marki Diamant. Kampania wspierająca sprzedaż udowodniła mocne kompetencje cukrowego lidera, który w swojej ofercie posiada najbogatsze portfolio cukrów trzcinowych na rynku, w tym także innowacje, jak syrop trzcinowy niespotykany u konkurencji.
Akcję wsparto działaniami influnecer – marketinowymi, tradycyjnym PR-em w prasie kobiecej i kulinarnej, a także aktywną kampanią GDN-ową i w social mediach. Według danych Soul & Mind odpowiedzialnych za kampanię, szacuje się, że podczas pięciu tygodni zgłoszenia konkursowe z FB i IG, zdjęcia z widocznym product placementem Diamant oraz działania digitalowe wpłynęły na ponad 40-milionowe wyświetlenie info o produktach i konkursie marki.