Hochland Polska wraz z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka (PFHBiPM) zacieśniają współpracę i zaprosiły kilkudziesięciu młodych hodowców do wspólnej przygody w ramach Akademii Młodego Hodowcy, która potrwa dwanaście miesięcy.
Zaplanowano 12 modułów w czasie których zostaną poruszone najważniejsze tematy związane z produkcją mleka. Postawiono na zajęcia praktyczne, warsztatowe oraz na doświadczanie.
Odbyło się już pierwsze spotkanie zaplanowanego cyklu, na którym uczestnicy Akademii Młodego Hodowcy poznali siebie nawzajem, prowadzących, a przede wszystkim zakres materiału i tematy kolejnych modułów. Pierwszy moduł dotyczył przygotowania kiszonek.
– Wymieniamy się doświadczeniami od dawna. Teraz postanowiliśmy pójść dalej i podzielić się wiedzą z naszymi dostawcami mleka. Właśnie zainaugurowaliśmy Akademię Młodego Hodowcy. Celem tego projektu jest zgłębienie wiedzy nie tylko o samej hodowli bydła, ale o efektywnym zarządzaniu stadem i gospodarstwem – powiedziała Renata Przezwicka, Kupiec Strategiczny w Hochland Polska.
Fundamentem firmy Hochland Polska jest ponad 500 gospodarstw, które dostarczają mleko do zakładu w Węgrowie. Rolnicy, od których kupowane jest mleko, są traktowani nie tylko jako dostawcy – są partnerami w biznesie. Firmie Hochland Polska zależy na tym, by dostawcy się rozwijali, produkowali mleko wysokiej jakości i zapewniali zwierzętom dobrostan, bo od niego wszystko się zaczyna, zarówno jeśli chodzi o jakość, jak również ilość produkowanego przez krowy mleka. Hochland wspiera modernizację gospodarstw, budowę i rozbudowę obór, zakup maszyn oraz urządzeń ułatwiających pracę i poprawiających dobrostan zwierząt. Ponadto organizowane są dla dostawców regularne szkolenia z udziałem autorytetów z dziedziny ekonomiki produkcji mleka. Teraz nadszedł czas na Akademię Młodego Hodowcy.