Andrzej Maria Faliński, były dyrektor generalny POHID i znawca branży FMCG uważa, że sklepy internetowe sprzedające żywność nie zdołają wyprzeć tradycyjnych sklepów – One się bardzo dobrze rozwijają, ale są tylko uzupełnieniem w ramach sprzedaży wielokanałowej – wyjaśnił. Andrzej Maria Faliński stwierdził również, że sytuacja związana z tym, jak wygląda obecnie rynek handlu w Polsce, to klasyczny scenariusz. Zdaniem eksperta rynek się „udelikatesowił” – Rozwinął się dyskont, jest dobrej klasy supermarket i przychodzi czas na rozwój sklepów convenience. Przed laty była ekspansja hipermarketów – wyjaśnił w programie Michała Niewiadomskiego w Rzeczpospolita TV Andrzej Maria Faliński. – Hipermarkety, – jak zaznaczył – nas nie połknęły, jak niektórzy prognozowali. W Polsce granica dla hipermarketów to 600-700 sklepów. Teraz dochodzi do 600 – tłumaczył. – Format hipermarketów nie wypalił się w Polsce lecz pełni swoją funkcję, przeszedł kryzys rozwoju, ale trwa i realizuje swoje funkcje. Aczkolwiek nie jest już rozwojowym liderem rynku – dodał Andrzej Maria Faliński.