Grudniowe badanie przeprowadzone przez UCE Research wskazuje na to, że 80% respondentów (z grupy ponad 1100 konsumentów), dokonało świątecznych zakupów w sklepach stacjonarnych. Mimo panującej pandemii Polacy chętnie wybierali tradycyjną formę zakupów.
Trendami zakupowymi wśród badanych okazała się przede wszystkim cena. Uwagę na nią zwróciło 78% ankietowanych. W porównaniu z rokiem 2020 czynnik ten wzrósł aż o 4 p.p. Kolejnym ważnym wyznacznikiem okazały się listy zakupowe. Aż 90% respondentów planując swoje zakupy zamierzało kupić to, co wcześniej zaplanowało.
Z racji pandemii konsumenci unikali zakupów na ostatnią chwilę. Tylko 22% badanych deklarowało, że wybierze się na zakupy kilka dni przed świętami.
Najistotniejszym faktem okazała się jednak chęć wyborów stacjonarnych. Aż 80% wybrało sklepy tradycyjne.
źródło: omnichannelnews.pl