Podczas prowadzonej w Polsce Świątecznej Zbiórki Żywności pod hasłem „Podaruj potrzebującym jedzenie na świąteczny stół”, w dniach 30 listopada – 1 grudnia, Banki Żywności zebrały 740 ton jedzenia. Dzięki zaangażowaniu Polaków, wspierających zbiórkę, produkty te jeszcze przed świętami trafią do 360 tys. osób. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie pomoc 55 tys. wolontariuszy.
Zbiórka odbyła się w ponad 600 miastach, w ponad 3 tys. sklepów i przy wsparciu około 55 tys. wolontariuszy. 740 ton zebranej żywności to ponad 200 samochodów dostawczych, po brzegi wypełnionych produktami spożywczymi, które trafią do osób potrzebujących. Z pomocy skorzystają samotni rodzice i osoby starsze, niedożywione dzieci, osoby zmagające się z chorobami, ludzie, których mimo pracy, nie stać na zakup żywności.
Wynik 740 ton udało się uzyskać zaledwie w ciągu dwóch dni. W pierwszym dniu w piątek zebrano 240 ton, a o 100% więcej bo aż 500 ton zebrano w sobotę. Zeszłoroczna zbiórka, która trwała trzy dni zakończyła się efektem 776 ton.
Oprócz standardowych produktów z długim terminem ważności, zbieranych przez Banki Żywności, wielu ludzi dokładało do koszy także przysmaki, czekoladowe smakołyki i świąteczne mikołaje dla dzieci. Większość wspierała akcję, przy okazji robienia zakupów dla siebie, kupując dodatkowe produkty. Byli jednak też tacy, którzy specjalnie przyjechali, by podarować całe kosze zakupów.
Produkty ze zbiórki zostały przetransportowane do magazynów, gdzie są obecnie liczone, sortowane i pakowane w paczki. Stamtąd zostaną przekazane do lokalnych organizacji pomocowych. Dzięki temu osoby potrzebujące otrzymają wsparcie jeszcze przed świętami.
Oprócz żywności zbiórkowej Banki Żywności, jak co roku, będą uzupełniać paczki świąteczne o inne produkty, m.in. z krótkimi terminami przydatności jak warzywa, owoce czy nabiał, pozyskane w ramach swojej codziennej działalności od producentów i ze sklepów.
By móc efektywniej wykorzystać swój potencjał i możliwości ratowania większych ilości jedzenia organizacja ruszyła wraz z początkiem grudnia z najnowszą kampanią „Stoliczku, nakryj się”, której celem jest zbiórka pieniędzy na całoroczną działalność Banków.