W dniu 29 października 2024 roku w hotelu The Westin Warsaw Hotel odbył się 6. RetailTec Congress. Kongres rozpoczęło wystąpienie współprzewodniczących radyj: Agnieszka Kubera, Prezeska zarządu Accenture w Polsce, oraz Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu POHiD i Wiceprezydent EuroCommerce. “Poradnik Handlowca” objął patronat medialny nad wydarzeniem.
Wydarzenie zgromadziło ekspertów, liderów i przedstawicieli czołowych firm retailowych w Polsce. W trakcie licznych dyskusji poruszono między innym tematy związane ze strategicznymi kierunkami działania sektora handlu w Polsce, w których wzięto pod uwagę trendy, wyzwania oraz wszechobecną digitalizację branży.
Podczas kongresu zaprezentowano szerokie spektrum tematów związanych z cyfryzacją, nowoczesnymi technologiami i strategią rozwoju handlu. W trakcie pierwszych paneli omówiono m.in. ekonomikę inwestycji technologicznych w handlu przedstawiciele sieci handlowych odpowiedzieli również na pytanie gdzie nastąpił kolejny przełom w branży i jak będzie kształtować się przyszłość retailu,
Uczestnicy debat rozmawiali o transformacji cyfrowej w kontekście wszechstronności i wielokanałowości nowoczesnego handlu. W sesjach panelowych liderzy największych firm w Polsce zajmujących się retailem dyskutowali o innowacjach zmieniających krajobraz handlu w kraju oraz o kierunkach rozwoju infrastruktury płatniczej.
W drugiej części kongresu eksperci analizowali przyszłość Big Data w branży retail oraz rozwój rynku x-commerce, wskazując na kluczowe technologie wspierające integrację kanałów online i offline. Zaprezentowano również nowatorskie podejścia do zarządzania danymi oraz przypadki sukcesów w integracji szybkich zamówień e-commerce.
Ważnym punktem była debata poświęcona przyszłości systemu kaucyjnego w Polsce. Podsekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska, Anita Sowińska, podkreśliła potrzebę wdrażania zaawansowanych rozwiązań technologicznych, aby system działał efektywnie i na szeroką skalę.
Kongres zakończył się dyskusjami na temat sztucznej inteligencji oraz jej wpływu na handel. Paneliści podkreślili znaczenie rozwiązań chmurowych i narzędzi analitycznych w zwiększaniu bezpieczeństwa oraz optymalizacji operacyjnej. Zwieńczeniem wydarzenia była debata poświęcona przyszłości AI w handlu, gdzie wskazano na możliwości, ale również wyzwania związane z wdrożeniem tej technologii.
6. RetailTec Congress pokazał, że polski handel jest gotowy na cyfrową transformację i nowatorskie podejścia, które wspomogą budowanie konkurencyjnej przewagi w dynamicznie zmieniającym się środowisku rynkowym.
W roli prelegentów 6. RetailTec Congress wystąpili m.in.:
➔ Prof. dr hab. Konrad Raczkowski, Dyrektor Centrum Gospodarki Światowej, UKSW
➔ Katarzyna Tokarewicz, Liderka, Dyrektorka z doświadczeniem w Transformacji Firmy i Projektach Strategicznych, Auchan Retail Polska
➔ Monika Kolaszyńska, Prezes Zarządu, Super-Pharm Polska
➔ Grzegorz Bielecki, Chief Operating Officer, Member of the Board, Frisco
➔ Łukasz Kuczkowski, Head of Digital Commerce Strategy Personal Care Europe & Australia New Zealand, Unilever
➔ Paweł Grabowski, Dyrektor Rozwiązań Bezobsługowych, Żabka Future
➔ Małgorzata Bochenek, Dyrektorka ds. rozwoju biznesu i transformacji oraz digital, IKEA Retail
➔ Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych, Carrefour Polska
➔ Szymon Turnau, Digital & E-commerce Director, Auchan Polska
➔ Łukasz Dylewski, Chief Data Officer, Leroy Merlin
➔ Dariusz Korzun, Główny Architekt Platformy Generatywnej AI, PepsiCo
➔ Michał Kuziemski, Head of Data Science, RTV EURO AGD
➔ Karim Sylla, Dyrektor Analityki i Data Science, Żabka Group
➔ Mirosław Drab, Dyrektor Marketplace, empik.com
➔ Agnieszka Koc, Dyrektor ds. ochrony środowiska, Jeronimo Martins Polska
źródło: RetailTec Congress
oprac.: red.