53% Polaków kupuje tylko niezbędne produkty

Aktualności

53% Polaków kupuje tylko niezbędne produkty

17 maja 2023

Z badania firmy doradczej EY „EY Future Consumer Index 2023” wynika, że 91% Polaków szuka tańszych miejsc, w których może zrobić zakupy. 53% kupuje tylko niezbędne produkty. 

35% Polaków pesymistycznie spogląda w przyszłość w perspektywie najbliższych kilku lat – tak wynika z badania firmy EY. Większość badanych, bo aż 70% obawia się pogorszenia się swojej sytuacji ze względu na rosnące koszty życia. 

Obawy konsumentów podyktowane są konkretnymi sytuacjami. “Ponad połowa respondentów (53%) utrzymuje, że »kupują tylko to, co niezbędne« (wzrost z 29% w poprzedniej edycji badania), a 45% deklaruje, że »wydaje mniej na rzeczy mniej istotne«, a 67% obawia się rosnących kosztów żywności, mediów i artykułów pierwszej potrzeby. W efekcie 90% respondentów chce bardziej świadomie i ostrożnie podchodzić do wydatków w najbliższym czasie” – czytamy w raporcie. 

Konsumenci obawiają się również takich sytuacji jak: przystępność cenowa artykułów pierwszej potrzeby (84%), rosnące koszty żywności i podstawowych artykułów (67%) i rosnące koszty mediów jak prąd, gaz, woda (67%).

źródło: EY