We wrześniu 2018 r. mija 5 lat od momentu rozpoczęcia w Polsce działalności przez spółkę Velvet CARE. Firma powstała w wyniku przejęcia od spółki Kimberly Clark, która w 2013 r. wycofała się z rynku środkowoeuropejskiego. Kapitał początkowy nowej firmy stanowiły znana marka Velvet, papiernia w Kluczach (woj. małopolskie) o historii sięgającej 1897 r., doświadczony zarząd i pracownicy. To były czynniki, które do inwestowania zachęciły wówczas fundusz Avallon.
W 2013 r. zakład produkcyjny w Kluczach dysponował 1 maszyną papierniczą produkującą bibułkę higieniczną, którą przetwarzano na papier toaletowy, chusteczki higieniczne i ręczniki kuchenne na 5 liniach produkcyjnych. Firma zatrudniała 280 pracowników, w zakładzie w Kluczach oraz w biurze komercyjnym w Warszawie. Ponad 95% obrotów generowała sprzedaż produktów markowych.
W 2018 r. firma Velvet CARE podwoiła skalę swojej działalności. Zakład produkcyjny w Kluczach to obecnie jedna z największych i najnowocześniejszych papierni w Europie Środkowo-Wschodniej. Bibułkę higieniczną o różnorodnej jakości i parametrach produkują 2 maszyny papiernicze o łącznej wydajności ponad 100.000 t rocznie. Obchody rocznicy zbiegły się z uruchomieniem nowoczesnej, wydajnej i energooszczędnej maszyny Valmet DCT 200HS. Obecnie część przetwórcza zakładu obejmuje już 12 linii przetwórczych, umożliwiających produkcję nie tylko papieru toaletowego, ręczników kuchennych, chusteczek higienicznych, ale również produktów nawilżanych czy produktów z balsamem.
Do dyspozycji firmy są także dwa nowe magazyny: wyrobów gotowych i tamborów bibułki higienicznej. Velvet CARE zatrudnia już blisko 600 osób, czyli dwukrotnie więcej niż 5 lat wcześniej, a obroty firmy przekroczyły wartość 500 mln zł, z czego prawie połowa to wpływy ze sprzedaży produktów marek własnych.
W 2018 r. fundusz Avallon sprzedał udziały w firmie, a nowym właścicielem jest fundusz Abris Capital Partners. Po tych zmianach Artur Pielak, prezes Velvet CARE deklaruje, że firma chce zdobyć pozycję lidera w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i podwoić obroty, osiągając poziom 1 mld zł w ciągu najbliższych 5 lat. Marka Velvet ma być pionierem i innowatorem kategorii papierowych wyrobów higienicznych.