5 marek Mlekpolu w rankingu najcenniejszych marek w Polsce

Aktualności

5 marek Mlekpolu w rankingu najcenniejszych marek w Polsce

04 grudnia 2023

 

Łaciate, Maślanka Mrągowska, Mlekpol, Rolmlecz i JOGO – to właśnie te marki, będące własnością grajewskiej Spółdzielni Mleczarskiej, znalazły się na liście TOP 200 Najlepszych Marek w Polsce. Zestawienie magazynu „Forbes” uwzględnia wartość finansową krajowych brandów i porównuje, jak cenne są one w danej kategorii. 

Łaciate uplasowało się na 32. pozycji, a jego wartość szacowana jest na 488 mln zł. Maślanka Mrągowska zajęła 60. miejsce z wynikiem 215 mln zł. Marka Mlekpol znalazła się natomiast na 71. pozycji z wartością sięgającą 172 mln zł. Miejsce 109. należy do Rolmleczu, wartego 75 mln zł, a stawkę zamyka JOGO, zajmując 200. pozycję z wynikiem14 mln zł.

Istotne jest, że wszystkie marki Mlekpolu poprawiły swoje rezultaty względem 2022 roku, co wskazuje na ich stabilną pozycję rynkową i szerokie perspektywy rozwoju.

– Obecność aż 5 marek Mlekpolu w rankingu „Forbesa” jest rezultatem ciężkiej pracy całej firmy i potwierdzeniem, że nasza strategia, obejmująca rozwój marek, będących spuścizną przyłączanych na przestrzeni lat zakładów, jest właściwym kierunkiem. Produkty Rolmleczu, Maślanki Mrągowskiej czy JOGO są nie tylko tradycyjnie kojarzone z konkretnymi regionami kraju, ale stają się coraz bardziej rozpoznawalne i doceniane przez konsumentów w całej Polsce. To nie tylko powód do dumy, ale i zobowiązanie do utrzymywania wysokich standardów jakości, bezpieczeństwa i innowacyjności. Jesteśmy zmotywowani, aby kontynuować naszą misję odpowiedzialnego biznesu w polskiej branży mleczarskiej z poszanowaniem lokalnych społeczności związanych z produkcją mleka i funkcjonowaniem naszych 14 zakładów – komentuje Małgorzata Cebelińska, Wiceprezes Zarządu SM Mlekpol.

Ranking TOP 200 Najlepszych Marek w Polsce opublikowany został już po raz trzeci. Tegoroczna edycja powstała we współpracy magazynu „Forbes” z firmą badawczą Minds & Roses. Do stworzenia tej prestiżowej listy biznesowych liderów użyto specjalnego modelu, biorącego pod uwagę dostępność określonej marki i skojarzenia, jakie ona wywołuje. Dane empiryczne zebrano za pomocą badania przeprowadzonego na grupie 1344 respondentów. W sumie przebadano 314 marek, wybranych według ustalonych wytycznych.

źródło: Mlekpol
Oprac.: Klaudia Walkowiak