Sukcesem zakończyła się akcja „Daj swoim ubraniom drugie życie”. Klienci odwiedzający sklepy sieci Biedronka przekazali na rzecz potrzebujących 40 ton odzieży.
Akcja „Daj swoim ubraniom drugie życie” została zrealizowana przy współpracy sieci Biedronka i marki Vanish. Klienci 300 sklepów Biedronki w całej Polsce mogli zostawiać niepotrzebne ubrania – noszone lub nie – w różowych koszach Vanish. Był tylko jeden warunek – odzież musiała być w dobrym stanie. Przy jej odbiorze, segregacji i praniu pracowało aż 50 osób. Wszystkie ubrania zostały następnie wyprane w pięciu dużych pralkach, które pracowały bez przerwy przez 6 dni. 40 ton zebranej odzieży wystarczy, aby spełnić potrzeby aż 500 potrzebujących rodzin.
– Produkcja odzieży to wysoka emisja dwutlenku węgla, kosztowna logistyka oraz ogrom odpadów. Dzięki akcji ‘Daj swoim ubraniom drugie życie’ udało nam się zainspirować Polaków do przejrzenia zawartości swoich szaf. Pokazaliśmy im, jak proste jest ponowne wykorzystanie nieużywanych ubrań. Przy okazji może odbywać się to z szacunkiem dla środowiska. Wśród wielu działań prowadzonych na rzecz Caritas – zbiórek żywności, pikników dla rodzin, przekazywania paczek i projektów dedykowanych seniorom – ta akcja dodała kolejnej wartości: ekologicznego myślenia o naszym codziennym życiu – powiedziała Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w sieci Biedronka.
Kampanię była wspierana przez serię spotów emitowanych w głównych stacjach telewizyjnych.