Sieć Lidl Polska właśnie uruchomiła 3-tysięczną kasę samoobsługową. Projekt dynamicznie rozwija się od wielu miesięcy. Lidl planuje kontynuować wdrażanie kas samoobsługowych.
Jak podkreśla sieć, rozwiązanie w dalszym ciągu będzie rozszerzane. Klienci chętnie korzystają z kas samoobsługowych, które sprawdzają się bardzo dobrze, zwłaszcza przy średnich i małych zakupach. Pracownicy również bardzo sobie cenią kasy samoobsługowe, ponieważ dzięki nim mają więcej czasu, aby zająć się innymi czynnościami w sklepie. W strefie kas samoobsługowych zawsze jednak jest obecny jeden pracownik, który wspiera klientów w samodzielnym kasowaniu zakupów.
Sieć rozpoczęła implementację kas we wrześniu 2019 r. Pierwsza kasa samoobsługowa pojawiła się w Poznaniu. Dziś rozwiązanie jest dostępne w sklepach sieci Lidl w całej Polsce, a 3-tysięczna kasa właśnie została uruchomiona w Chojnicach.
Od rozpoczęcia projektu, Lidl Polska wprowadził wiele zmian i usprawnień w kasach samoobsługowych. Proces zakupu, przez który prowadzi nas system kas został zoptymalizowany, zadbano o intuicyjne ułożenie produktów na ekranie w ramach kategorii owoców i warzyw oraz pieczywa, a także zastosowano automatyczne ważenie i kasowanie owoców oraz warzyw, które są oznaczone naklejką z kodem. Sieć zadbała także, aby w kasie samoobsługowej można było skorzystać ze wszystkich zniżek i kuponów w ramach aplikacji Lidl Plus oraz zapłacić wygodnie kartą płatniczą, kartą prezentową lub Lidl Pay – funkcją płatności mobilnych w aplikacji zakupowej Lidl Plus.
źródło: informacja prasowa