W 2020 roku blisko 300 nowych produktów żywnościowych wprowadzono do małych i średnich sklepów detalicznych – wynika z danych CMR. Według agencji, dwie pierwsze pozycje to wódki smakowe oraz piwa.
Jak podaje Centrum Monitorowania Rynku, w 2020 roku wprowadzono blisko 300 nowych produktów z kategorii żywność, które w sklepach detalicznych do 2500 mkw. osiągnęły dystrybucję na poziomie minimum 10%.
“Analiza wyklucza produkty, które zmieniły opakowanie, gramaturę lub zawartość alkoholu oraz produkty marek własnych” – zaznaczono.
Z danych wynika, że najwięcej nowości o przyjętym 10% poziomie dystrybucji wprowadzonych zostało w kategorii wódek smakowych – 39 produktów oraz piwa – 38 nowych wariantów. Kolejne, z wynikiem 14 nowych produktów to wody smakowe, 17 napoi energetycznych oraz 14 nowy produktów w kategorii lody impulsowe oraz 13 batoników i czekolad.
CMR podało również, że w zestawieniu top 2000 produktów pod względem liczby transakcji w 2020 roku znalazło się 39 nowości, najwięcej w zestawieniu było nowych wariantów alkoholi – 22 produkty (17 wariantów piwa i 5 wódek smakowych).