12,4 mld zł wydali Polacy na napoje bezalkoholowe w 2014 r.

Aktualności

12,4 mld zł wydali Polacy na napoje bezalkoholowe w 2014 r.

30 stycznia 2015

Rośnie sprzedaż napojów bezalkoholowych. Do łask wróciły soki i nektary. Na popularności zyskują też energetyki i woda butelkowana – podaje Rzeczpospolita.

Ponad 12,4 mld zł wydali Polacy na napoje bezalkoholowe w 2014 r. – podaje Coca-Cola HBC Polska za firmą badawczą Nielsen. To o 3,5% więcej niż w 2013 r. Sprzedaż liczona w litrach poszła w tym czasie w górę o 2,8%.

Rynkowi napojów daleko do boomu sprzed lat. Widać na nim jednak oznaki ożywienia po okresie spowolnienia. Jeszcze w 2013 r. nasze wydatki na napoje bez procentów zmalały o 1,1%.

Najchętniej pijemy soki i nektarów

Najbardziej, o 8,8%, do ponad 2 mld zł, zwiększyła się w 2014 r. sprzedaż soków i nektarów. Tak dobrego wyniku spodziewało się niewielu w branży napojowej. Przeciętny Polak wypija już bowiem ok. 20 litrów soków, nektarów i napojów owocowych rocznie, co nie odbiega od średniego spożycia w krajach Unii Europejskiej.

Trend wzrostowy widać także w dziale napojów energetycznych. W 2014 r. wydaliśmy na nie ponad 806 mln zł, o 7,8% więcej niż w 2013 r. Od kilku lat na popularności zyskuje również woda butelkowana. W ubiegłym roku jej sprzedaż urosła o 6,1%, do ponad 3,3 mld zł.

Źródło: PAP