Podczas uroczystej gali Grupa Chorten świętowała swój jubileusz 10 lat obecności na rynku. Spotkanie „Złota dekada Grupy Chorten” było okazją do podsumowań i nagrodzenia najlepiej współpracujących detalistów, producentów i dystrybutorów.
Grupa Chorten została powołana do życia pod koniec 2009 roku, kiedy 13 właścicieli 20 placówek handlowych postanowiło działać wspólnie, by móc konkurować z zagranicznymi sieciami opanowującymi polski rynek.
– Od początku wiedzieliśmy, że chcemy działać tak, by stworzyć przestrzeń do partnerskiej współpracy dla każdego, kto ma odwagę w dzisiejszych czasach prowadzić polski sklep. Wiemy, że nie jest to łatwe, ale wiemy też, że musi być przyszłość dla polskiego handlu i my wszyscy w nią wierzymy. Dziś wypłynęliśmy na szerokie wody i tworzymy zasięg ogólnopolski – mówił do detalistów Krzysztof Pakuła, prezes zarządu Grupy Chorten.
Podczas imprezy rozdano blisko 30 statuetek dla firm, które wyróżniają się we współpracy szczególnym zaangażowaniem. Przyznano także trzy tytuły – „Złoty „Partner Dekady”, a otrzymały je firmy prowadzące sklepy Hossa, Centrum Handlowo-Usługowe Gregorek oraz Chorten Max.
Na gali zorganizowanej w specjalnie zbudowanej na tę okazję hali na Stadionie Miejskim w Białymstoku zgromadziło się blisko tysiąc gości – przedstawicieli branży spożywczej, samorządu i instytucji biznesowych, a przede wszystkim właścicieli sklepów partnerskich. W trakcie wieczoru mogli oni zobaczyć pokaz malowania piaskiem przygotowany przez uczestników programu „Mam Talent”, przygotowany specjalnie na tę okazję film jubileuszowy oraz koncert zespołu Perfect.