Już od 10 lat Gemini Park jest obecny w Bielsku-Białej. Przez dekadę oferta galerii kilkakrotnie była odświeżana i uzupełniana kolejnymi markami. Sprzyjał temu rozwijający się lokalny rynek, a także inwestycje, w tym znaczna rozbudowa galerii w 2014 r.
Dekada na rynku umocniła pozycję Gemini Park Bielsko-Biała. Centrum handlowe jest dziś nie tylko jednym z najchętniej odwiedzanych w swoim mieście, ale także jednym z najbardziej rozpoznawalnych na całym Podbeskidziu.
Od otwarcia galerię odwiedziło już ponad 40 mln. osób. Tylko na przestrzeni ostatnich 5 lat liczba klientów wzrosła o ponad 100%, zamykając się w rekordowym 2018 r. liczbą 5,3 mln. I chociaż wśród kupujących dominują przede wszystkim mieszkańcy Bielska-Białej, to nie brakuje w tym gronie także mieszkańców z kilkudziesięciu okolicznych miejscowości, Słowacji i Czech. Ci stanowią już 45% robiących tutaj zakupy.
Kiedy w 2009 r. Gemini Park otwierał swoje podwoje, liczył sobie 80 sklepów, punktów usługowych i restauracji. Pod względem liczby sklepów od razu uplasował się wysoko, bo na 2. miejscu na Podbeskidziu.
– Galeria zadebiutowała z szeroką ofertą, której dotąd brakowało na bielskim rynku, a przede wszystkim w najbliższym sąsiedztwie obiektu. Dobór najemców sprawił natomiast, że od początku byliśmy postrzegani jako nowoczesny wielkomiejski obiekt, ale jednocześnie przystępny, nie tworzący barier wizerunkowych. To w krótkim czasie zaskarbiło nam sympatię klienta – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.
To zadziałało. Kolejne lata przyniosły bowiem Gemini Park nie tylko stały wzrost liczby klientów, ale także kolejne otwarcia. Polskie i zagraniczne marki zaczęły dostrzegać rozwijające się w Bielsku-Białej centrum handlowe. To właśnie rosnące zainteresowanie obiektem, zarówno ze strony klientów, jak i najemców stało się jednym z powodów, dla których Gemini Holding, właściciel galerii, zdecydował się na rozbudowę.
Rozbudowę rozpoczęto w 2012 r., ukończono w 2014. W jej efekcie centrum z 27,5 tys. m kw. powiększono do 42,5 tys. m kw. Na nowej powierzchni pojawiło 40 dodatkowych sklepów oraz znacznie większa strefa food court i największy na Podbeskidziu klub fitness. Część nowego GLA zajęli także najemy już działający w galerii, którzy zainwestowali w dodatkowy metraż.
W 2018 r. w porównaniu do 2013 r. liczba klientów wzrosła o ponad 100%. Co więcej, od rozbudowy centrum handlowe notuje stały przyrost liczby klientów, który nie został zachwiany nawet przez wprowadzenie ustawy o zakazie handlu w niedzielę i święta. Wręcz przeciwnie.
Pomimo spadków na rynku, w ubiegłym roku galeria utrzymała się aż 3-punkty procentowe ponad indeksem krajowym notowanym przez Retail Institute. Także w skali województwa śląskiego była 2,4 punktu ponad trendem footfall. Rok 2018 przyniósł także rekordowy, bo 11-procentowy wzrost obrotów, tj. aż 9,5 pkt. ponad indeksem krajowym. Również w I półroczu 2019 r. do roku galeria zanotowała wzrost liczby klientów, a różnica między wskaźnikami ogólnopolskimi jeszcze wzrosła.