Tesco, wspólnie z ponad 100 dostawcami z całej Europy, rusza z nową kampanią wspierającą Banki Żywności i ich podopiecznych. 1% wartości sprzedaży produktów popularnych marek w okresie 29.06 – 12.07 zostanie przekazany do Banków Żywności, aby pomóc sfinansować posiłki dla najbardziej potrzebujących.
Tesco w Polsce współpracuje z Bankami Żywności już 17 lat, udostępniając swoje sklepy jako miejsce zbiórek żywności. Od października 2013 roku sklepy Tesco dodatkowo przekazują bezpośrednio nadwyżki produktów do lokalnych banków żywności. W tym roku zaś po raz pierwszy w walkę z marnowaniem żywności w tak znacznym stopniu włączyli się dostawcy. W akcji udział biorą między innymi marki takie jak Pepsi, Lipton, Knorr czy Wawel Na liście produktów, których zakup stanowi wsparcie dla Banków Żywności, jest ponad 900 pozycji. Pełną listę produktów i dodatkowe informacje znaleźć można na stronie tesco.pl.
„Dla mnie najlepszym aspektem tej nowej inicjatywy jest to, że po raz pierwszy jesteśmy razem z naszymi partnerami. W Tesco wierzymy, że walka z marnowaniem żywności nie może być wygrana, jeśli ogranicza się do własnych operacji Tesco. Bardzo cieszymy się, że nasi partnerzy również uznają znaczenie tego tematu i wspólnie budujemy koalicję ułatwiającą walkę z marnowaniem żywności branży spożywczej. Dzięki temu możemy pomagać ludziom potrzebującym w naszym otoczeniu”– powiedział Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.
To już kolejna wspólna inicjatywa Tesco i Banków Żywności, po zbiórkach żywności i programie przekazywania nadwyżek produktów bezpośrednio ze sklepów. Od rozpoczęcia współpracy w 2013 roku, do potrzebujących trafiła żywność, która wystarczyłaby do przygotowania 8 milionów ciepłych posiłków. Tesco zobowiązało się także, iż do 2020 roku wszystkie sklepy sieci w Europie Środkowej umożliwią lokalnym organizacjom charytatywnym odbieranie nadwyżek żywności.