Wyniki finansowe

W roku obrotowym 2018 przychody ze sprzedaży obniżyły się nieznacznie, o 0,6%, do 19,899 mld euro. Sprzedaż w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów wzrosła o 2,4%. Sprzedaż sektora Beauty Care (kosmetyki) była w ujęciu organicznym niższa o 0,7%, niż w poprzednim roku. W sektorze Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) odnotowano solidny wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym, na poziomie 1,9%.

Grupa E.Leclerc Polska przedstawiła wyniki za 2018 r. Wzrost sprzedaży w tym okresie wyniósł 3,89%. Dobre wyniki zostały osiągnięte mimo obowiązującego od marca ub. r. zakazu handlu w niedzielę.

Wejście w życie ustawy o zakazie handlu w niedzielę to zdecydowanie najważniejszy czynnik wywierający wpływ na działalność branży handlowej w 2018 r., w tym także dla sieci Lewiatan. Mimo tej sytuacji sieć zwiększyła swoje obroty o 9% w stosunku rocznym.

Grupa Carrefour opublikowała wyniki finansowe za 2018 r. Sprzedaż grupy w ubiegłym roku osiągnęła poziom niemal 85 mld euro i była niższa o 3,1% od wyników z 2017 r. W ubiegłym roku zanotowano jednak wzrost sprzedaży L4L o 1,4%.

Efektem zaangażowania naszych pracowników i menadżerów jest wzrost o 6,6% przychodów ze sprzedaży rok do roku, zysk operacyjny wyższy o 27,9% oraz umocnienie pozycji na rynku polskim i rynkach zagranicznych. Niewątpliwym sukcesem było również sfinalizowanie przejęcia Grupy Gzella – przyznaje Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu Sokołów S.A.

Skonsolidowane przychody Baltony w listopadzie 2018 r. wyniosły 38,37 mln zł i były wyższe od wyników osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku o 53%. Natomiast przychody za okres styczeń – listopad br. wyniosły 436,43 mln zł i były wyższe od wyników osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku o 32%.

Baltona odnotowała 3,92 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kwartale 2018 r. wobec 2,37 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 4,69 mln zł w porównaniu do 3,37 mln zł  w analogicznym okresie 2017 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 158,6 mln zł (90,48 mln zł w III kwartale 2017 r.).

 – W trzecim kwartale Henkel zanotował dobre wyniki. W utrzymujących się trudnych warunkach rynkowych, mimo niekorzystnego wpływu kursów walut i wyższych cen surowców, zdołaliśmy zwiększyć przychody ze sprzedaży, zyski oraz rentowność. Do pozytywnych wyników przyczyniły się wszystkie trzy sektory biznesowe – powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu firmy Henkel. 

Sprzedaż grupy osiągnęła poziom 28,3 mld GBP, wobec 25,2 mld GBP w analogicznym okresie poprzedniego roku. Wyniki sieci napędza brytyjski rynek. W Europie Centralnej odnotowano spadek sprzedaży i przychodów, co związane jest z ograniczeniem handlu w niedziele.

Producent bakalii Helio zakłada dalszy rozwój organiczny, ale nie wyklucza akwizycji niedużego podmiotu – poinformował Leszek Wąsowicz, prezes spółki.

Strony

X

Przeczytaj również