Wyniki finansowe

Baltona odnotowała 3,92 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kwartale 2018 r. wobec 2,37 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 4,69 mln zł w porównaniu do 3,37 mln zł  w analogicznym okresie 2017 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 158,6 mln zł (90,48 mln zł w III kwartale 2017 r.).

 – W trzecim kwartale Henkel zanotował dobre wyniki. W utrzymujących się trudnych warunkach rynkowych, mimo niekorzystnego wpływu kursów walut i wyższych cen surowców, zdołaliśmy zwiększyć przychody ze sprzedaży, zyski oraz rentowność. Do pozytywnych wyników przyczyniły się wszystkie trzy sektory biznesowe – powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu firmy Henkel. 

Sprzedaż grupy osiągnęła poziom 28,3 mld GBP, wobec 25,2 mld GBP w analogicznym okresie poprzedniego roku. Wyniki sieci napędza brytyjski rynek. W Europie Centralnej odnotowano spadek sprzedaży i przychodów, co związane jest z ograniczeniem handlu w niedziele.

Producent bakalii Helio zakłada dalszy rozwój organiczny, ale nie wyklucza akwizycji niedużego podmiotu – poinformował Leszek Wąsowicz, prezes spółki.

EPP, będące właścicielem nieruchomości handlowych, odnotowało wzrost zysku przypadającego na akcjonariuszy o 32% do 48,3 mln euro. Przychód netto wzrósł z kolei o 45% do 66,2 mln euro. Przejęcie przez EPP pierwszej transzy portfolio M1 powiększyło portfel nieruchomości komercyjnych spółki o 194 tys. mkw., zwiększając wartość portfela aktywów do ponad 2 mld euro.

Wartość sprzedaży netto w roku obrotowym 2018 wyniosła 8987mln euro. Nastąpiło przyspieszenie wzrostu organicznego sprzedaży do poziomu +6% wobec wzrostu 3,6% w roku obrotowym 2017.

Segment hurtu na ścieżce wzrostu i poprawy efektywności. Detal pod znakiem akwizycji i integracji przejętych sklepów oraz inwestycji w nowe projekty

Ubiegły rok, zgodnie z zapowiadanym przekroczeniem miliarda złotych obrotu, SPAR Polska zamknął kwotą ponad 1,17 mld zł. Po 6 miesiącach 2018 r. sieć raportuje wzrosty we wszystkich obszarach, potwierdzając, że plan rozwoju na rok 2018 jest realizowany zgodnie z przyjętymi założeniami. 

W II kwartale bieżącego roku firma Henkel odnotowała poprawę wyników pomimo niekorzystnego wpływu różnic kursowych i wzrostu cen materiałów. Wartość kwartalnych przychodów ze sprzedaży zwiększyła się do rekordowego poziomu, nastąpiła dalsza poprawa skorygowanej marży EBIT, a skorygowany zysk za kwartał osiągnął najwyższy poziom w historii spółki.

Sprzedaż francuskiej sieci w Polsce w II kwartale br. wyniosła 494 mln euro. To o 0,9% mniej niż przed rokiem. Wzrosła natomiast sprzedaż LFL, która zwiększyła się o 2,3%.

Strony

X