słodycze

Święto zakochanych zamierza celebrować w tym roku tylko 39% Polaków – wynika z badania „Barometr Providenta”. Co czwarty spędzi walentynkowy wieczór na romantycznej kolacji z ukochaną osobą, a najpopularniejszymi prezentami będą kwiaty i słodycze. Z badania wynika też, że Polacy planują przeznaczyć na walentynkowe wydatki średnio 90 zł, przy czym hojniejsi będą mężczyźni. Co ciekawe, Polska dzieli się na bardziej i mniej romantyczne regiony, a w okazywaniu uczuć przodują mieszkańcy Lubuskiego.

Ostatni kwartał roku okazuje się najważniejszym dla producentów słodyczy. Notują wówczas wzrosty sprzedaży nawet o 30% w stosunku do pozostałych kwartałów. Dzięki dobrej koniunkturze w przeciągu ostatniego roku nastąpił wzrost sprzedaży o 4%, do poziomu 12,15 mld zł.

W skład tegorocznej Oferty Zimowej od marki Wawel wchodzi 28 starannie wyselekcjonowanych produktów w specjalnych opakowaniach ze świątecznymi motywami. Idealnymi prezentami będą wykwintny Marcepan oraz Śliwki w czekoladzie – oba produkty dostępne w prezentowych kartonikach. W ofercie także czekolady: dla miłośników świątecznych smaków Piernikowa ze śliwką, a dla poszukujący nowości czekolada z nadzieniem kultowej Danusi. Są też pyszności dla najmłodszych – Żelki jak Smok i Mieszanka Krakowska.

Co czwarty Polak planuje uczestniczyć w imprezach organizowanych z okazji Halloween – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Kantar Millwardbrown. W zabawie najliczniej wezmą udział ludzie młodzi. Dla 18% Polaków Halloween wiąże się z wydatkami, przede wszystkim na napoje, jedzenie i dekoracje.

Matki pozwalają swoim pociechom samodzielnie wybierać ulubione przekąski. Chętniej sięgają po marki, które już znają i nie są otwarte na eksperymenty. Kupując dziecku słodycze, najczęściej chcą sprawić mu radość i okazać miłość.

Duński producent wyrobów czekoladowych i słodyczy buduje w Polsce nowy zakład, który stworzy około 130 nowych miejsc pracy dla okolicznych mieszkańców.

Wobec stagnacji na rodzimym rynku, polscy producenci słodyczy coraz chętniej poszukują nowych kierunków zbytu. Nie ograniczają się przy tym do „sprawdzonych odbiorców”, czyli krajów UE – w ostatnim czasie wzrosło zainteresowanie rynkami z grupy MENA, a w szczególności Emiratami Arabskimi oraz Pakistanem.

W tym roku globalne wydatki na słodycze sięgną niemal 180 mld dolarów. Stabilny  wzrost sprzedaży (1,5 proc. w porównaniu do 2016 r.) branża będzie zawdzięczać przede wszystkim rynkom Azji, Europy Zachodniej i USA. Polski rynek osiągnie wartość ok. 3,2 mld dolarów, i w kolejnych latach będzie wzrastać bardziej dynamicznie niż światowy (3-5 proc. w zależności od szacunków). 

Producent słodyczy, firma LOTTE Wedel przygotowała z okazji zbliżających się świąt Wielkanocy bogatą ofertę czekoladowych smakołyków w wiosennych, kolorowych opakowaniach w kwieciste wzory. 

Przez większą część 2017 roku producenci słodyczy będą musieli mierzyć się z narastającą konkurencją zza wschodniej granicy. Zmienić się to może dzięki nowemu prawodawstwu europejskiemu i zapowiadanemu uwolnieniu cen cukru.

Strony

X