Ranking Równi w Biznesie

Coraz więcej największych producentów piwa, wódki i whisky oferuje podobny asortyment w zbliżonych cenach we wszystkich kanałach sprzedaży – wynika z 3. edycji rankingu „Równi w Biznesie”. Jest to szczególnie ważne dla klientów, którzy ponad 40% dóbr szybko zbywalnych i 70% piwa kupują w sklepach małoformatowych.

Grupa Eurocash we współpracy z Polską Izbą Handlu ułożyły ranking największych producentów pod względem strategii: dystrybucyjnych, cenowych oraz produktowych, stosowanych wobec małoformatowych sklepów. W najnowszej edycji zestawienia uwzględniono następujące kategorie: mleko, napoje gazowane, piwo, soki i nektary, wody oraz wódki.

W Polsce coraz więcej mleka trafia do konsumentów przez zorganizowany rynek, co oznacza, że gospodarstwa rolne coraz mniej mleka sprzedają bezpośrednio lub zużywają na własne potrzeby. Główną rolę na tym rynku odgrywają mleczarnie oraz sklepy detaliczne, przez które produkty trafiają do konsumentów. Dziś ok. 70% mleka w Polsce jest dystrybuowane za pośrednictwem sklepów wielkoformatowych.

X

Przeczytaj również