program lojalnościowy

Aplikacje mobilne towarzyszą nam już na każdym kroku. PAYBACK postanowił sprawdzić, do jakich celów najczęściej ich używamy. Prezentujemy wyniki najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll, które firma przeprowadziła przy okazji świętowania 10-lecia działalności na polskim rynku.

25 lutego sieć sklepów Netto ruszyła z nową kampanią lojalnościową skierowaną do miłośników gotowania. W zamian za zakupy marka proponuje swoim klientom rabat na garnki i patelnie. Nowa kampania NETTO potrwa do 26 maja br. Za zrobione zakupy klienci sieci otrzymają do 72% rabatu na wybrane akcesoria do gotowania. Każde wydane w Netto 25 zł gwarantuje otrzymanie przy kasie jednej naklejki. Uzbieranie 10 naklejek pozwoli uzyskać rabat.

W listopadzie br. rozpoczął się program lojalnościowy „Punktomania, punkty zbierasz – nagrody odbierasz”, skierowany do podmiotów prowadzących sprzedaż detaliczną. Akcja promocyjna obejmuje wybrane produkty Indykpol, zakup których premiowany jest punktami, które z kolei można wymienić na cenne nagrody z kategorii AGD i RTV. 

Topaz usprawnia korzystanie z punktów, które klienci zbierają za codzienne zakupy. Teraz w dowolnej chwili można nimi rabatować transakcje przy kasie w ramach programu lojalnościowego "Top" obowiązującego w sklepach polskiej sieci Topaz.

Akcje promocyjne polegające na zbieraniu punktów lub naklejek cieszą się niesłabnącą popularnością wśród polskich konsumentów. Bazują one na ludzkiej skłonności do konformizmu – posiadanie oferowanych przez nie gadżetów może bowiem decydować o akceptacji grupy. Polacy lubią także czuć się wyjątkowo, a zdobycie nagrody za naklejki może im w tym pomóc. Eksperci nie mają wątpliwości, że w Polsce niezbędna jest edukacja zwiększająca świadomość konsumencką i pozwalająca uniknąć pułapek tego rodzaju promocji.

Wprowadzenie kart zbliżeniowych było przełomem na polskim rynku płatności bezgotówkowych. Trwająca od ponad dekady rewolucja zatacza coraz szersze kręgi, z roku na rok w naszym kraju przybywa entuzjastów tej technologii.

Rośnie odsetek osób używających aplikacji mobilnych programów lojalnościowych. Obecnie z aplikacji korzysta 60% uczestników takich programów. Największą zaletą zdaniem użytkowników jest brak konieczności posiadania karty plastikowej, a najczęściej wykorzystywaną funkcją – sprawdzanie aktualnych promocji – wynika z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia.

Polacy to konsumenci bardziej lojalni wobec sieci spożywczych niż konsumenci z innych krajów, jednak ich przywiązanie do marki oparte jest głównie o czynniki pragmatyczne, takie jak szeroki wybór i dostępność produktów żywnościowych (47 proc.) oraz bliskość sklepu (46 proc.).

X