Piotr i Paweł

Spar Group realizuje kolejne etapy integracji z siecią Piotr i Paweł. Zgodnie z założeniami Spar Group – jako inwestor – wspiera sieć w zakresie spłaty zobowiązań, negocjacji umownych i rozwoju sieci. Dotychczas podpisano lub odnowiono kontrakty z ponad 200 dostawcami. Zgodnie z planem, w systemie logistycznym będzie wkrótce dostępne ponad 6500 produktów od prawie 500 dostawców.

Spółki Piotr i Paweł w ramach postępowania sanacyjnego zawarły porozumienia z bankami, które są ich największymi wierzycielami. Decyzję podjęto w związku z zaangażowaniem SPAR GROUP – inwestora, który wspiera ustabilizowanie relacji biznesowych pomiędzy siecią a partnerami. Banki będą wspomagać starania spółek w zakresie osiągnięcia porozumienia z korzyścią dla partnerów i wierzycieli.

The SPAR Group Ltd. uzyskała zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta na transakcję zakupu sieci detalicznej Piotr i Paweł. Decyzja ta oznacza początek procesu ekspansji Wasz Sklep SPAR na polskim rynku.

Strony informują, że dnia 4 czerwca 2019 r. zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami złożone zostały odpowiednie dokumenty do Prezesa UOKiK w celu uzyskania zgody na transakcję.

Sklep Piotr i Paweł znajdujący się w Galerii Gondola w Legionowie działa już jako placówka zarządzana przez sieć Piotr i Paweł. Otwarcie sklepu nastąpiło po realizacji zastawu rejestrowego związanego z zadłużeniem franczyzobiorcy.

Dnia 30 maja 2019 r. podpisana została umowa kupna sprzedaży udziałów w sieci Piotr i Paweł. Tym samym domknięty został proces inwestycyjny, o którym informowały strony w dniu 26 kwietnia. Następnym krokiem będzie uzyskanie zgody i tym samym zatwierdzenie tej inwestycji przez Prezesa UOKiK, do którego zostanie złożony wniosek w najbliższym możliwym czasie. Szczegóły transakcji zostaną przedstawione po uzyskaniu wymaganych prawem zgód.

Proces poszukiwania inwestora branżowego zakończyliśmy z sukcesem – podkreśla Marek Miętka, Prezes sieci Piotr i Paweł. – Teraz czekamy na zatwierdzenie transakcji przez UOKiK, co jest dla nas bardzo ważne i patrzymy na to jak na kolejny kluczowy krok dla realizacji całej inwestycji.

SPAR Group Ltd potwierdza zamiar inwestycji w sieć detaliczną Piotr i Paweł w Polsce. Inwestycja wymagać będzie uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Wstępna umowa między stronami zostanie podpisana w ciągu najbliższych tygodni, po czym zostanie złożony stosowny wniosek do Prezesa UOKiK.

To hasło sieci Piotr i Paweł, która startuje z kampanią rezygnacji ze sprzedaży żywego karpia we własnych sklepach. Jest to również nawiązanie do akcji „Jeszcze żywy Karp” prowadzonej przez organizację ekologiczną „Klub Gaja”. Poznańska sieć sklepów podjęła współpracę z klubem w celu uświadamiania swoich klientów co do tego, że poprzez swoje decyzje zakupowe mają realny wpływ na ograniczenie cierpienia zwierząt i ich bardziej humanitarne traktowanie.

W Poznaniu z placówki przy ulicy Głogowskiej zniknął szyld z logo „Piotr i Paweł”. Sieć zamknęła swój pierwszy sklep, od którego rozpoczęła się ekspansja marki na inne rynki.

Strony

X