Advertisement

Mondelēz International

Mondelēz International ogłosił zmianę na stanowisku Dyrektora Zarządzającego Polski i Krajów Bałtyckich. Od 1 października br. funkcję tę pełni Marcin Dobrock. Nowy Dyrektor Zarządzający związany jest z Mondelēz International od 10 lat. Przez ostatnie dwa lata pełnił rolę Dyrektora Kategorii „Meals” na Europę Południową. Przez blisko dekadę związany był europejską centralą Mondelēz International w Szwajcarii, gdzie zarządzał regionalnym zespołem ds. innowacji w Kategorii Czekolady oraz działem licencjonowania. W nowej roli zastąpi dotychczasowego Dyrektora Zarządzającego, Janusza Idczaka.

Mondelēz International, największy producent ciastek na świecie, realizuje odpowiedzialne społecznie inicjatywy od lat, dbając m.in. o to, by pszenica, z której wypiekane są miliony ciastek, pozyskiwana była z zachowaniem równowagi w przyrodzie i bioróżnorodności.

Panattoni Europe wybuduje kolejny obiekt dla DSV Solutions. Firma będzie w nim realizować operacje logistyczne dla koncernu spożywczego Mondelēz International. Magazyn o powierzchni blisko 8000 mkw. powstaje w Skarbimierzu na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Odbyło się uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego, zaś planowe zakończenie inwestycji przewidziano na kwiecień 2020 r.

Pozyskiwanie podstawowych surowców jak kakao lub pszenica z troską o środowisko naturalne, ograniczanie CO2 oraz zużycia wody, zmniejszenie liczby odpadów oraz wspieranie konsumentów w racjonalnym odżywianiu – to tylko niektóre przykłady odpowiedzialnych społecznie działań, prowadzonych przez Mondelēz International, których efekty zostały podsumowane w raporcie „Impact Progress Report”.

Międzynarodowy program zrównoważonego pozyskiwania ziaren kakaowca – Cocoa Life zaspokoi 100% zapotrzebowania Mondelēz International na kakao, które jest wykorzystywane do produkowanych przez firmę wyrobów czekoladowych. Logo Cocoa Life znajduje się już na 43% czekolad produkowanych przez Mondelēz International m.in. Milka, Cadbury Dairy Milk oraz Côte d’Or, a wkrótce dołączy do nich Toblerone oraz liczne marki lokalne.

Mondelēz International w dniu 4 grudnia br. poszerzył swą działalność w Polsce o kolejną inwestycję. Firma rozbudowała Centrum Badań, Rozwoju i Jakości w Bielanach Wrocławskich o pilotażową fabrykę Gum do Żucia i Cukierków.

Mondelēz International ogłasza rozszerzenie programu Harmony, związanego z pozyskiwaniem pszenicy w sposób zrównoważony, tak aby do 2022 r. inicjatywa objęła wszystkie ciastka produkowane w Unii Europejskiej. Obecnie jest to 60% ciastek. Harmony to kolejny, obok Cocoa Life, program Mondelēz International wspierający zobowiązania firmy dotyczące ograniczenia negatywnego wpływu produkcji na środowisko naturalne.

Mondelēz International ogłosił, że na terenie Europy jego najbardziej rozpoznawalna marka czekolady Milka dołączy do prowadzonego przez firmę programu Cocoa Life. To inicjatywa zrównoważonej uprawy ziaren kakaowca i wspierania pozyskującej go społeczności farmerów. Decyzja o rozszerzeniu zasięgu programu jest związana z planami organizacji, aby z czasem pozyskiwać kakao wyłącznie w zrównoważony sposób.

Marki należące do koncernu Mars posiadają 90 proc. rynku gum do żucia w Polsce. Kawałek liczącego 580 mln zł rynku chce przejąć Mondelēz. 

13 listopada ruszyła nowa odsłona kampanii Milka pod hasłem „Odkryj magię oczekiwania na święta”. W tym roku kampania będzie mieć jeszcze większy zasięg niż dotychczas. Konsumentów zaskoczy szereg aktywacji, m.in. wydarzenia w 9 miastach Polski z mnóstwem atrakcji i czekoladowymi upominkami. W sklepach pojawi się limitowana edycja świątecznych słodkości, takich jak flagowy produkt zimowego portfolio –kalendarz adwentowy z nową, odświeżoną grafiką. 

Strony

X