lody

Tegoroczne lato było kapryśne pogodowo, ale mimo tego Polacy chętnie sięgali po lody. Od stycznia 2019 r. zjedliśmy w naszym kraju już prawie 115 milionów litrów lodów, a producenci zapowiadają, że sezon nadal trwa. Tegoroczne badania  sprzedaży potwierdzają, że niezmiennie jesteśmy tradycjonalistami – ulubionym smakiem Polaków pozostaje śmietankowy, a najchętniej wybieranymi formami lodów są familijne i na patyku. Badania odnotowują największy wzrost sprzedaży w segmencie premium, który stał się bardzo popularny w naszym kraju.

Rośnie sprzedaż lodów. Polacy sięgają po nie nie tylko dla ochłody, lecz także na poprawę humoru. Choć na rynku pojawia się coraz więcej oryginalnych smaków, pozostajemy wierni tym tradycyjnym – śmietankowym, czekoladowym i owocowym. Najchętniej sięgamy po lody gałkowe lub familijne, w dużych opakowaniach, ale w upalne dni rośnie sprzedaż lodów na patyku. Coraz większą uwagę klienci zwracają na skład i opakowanie.

Lody, poza ochłodą w upalne dni, dają okazję do chwili relaksu i przyjemności. Jak wynika z badań firmy LOTTE Wedel, sięga po nie prawie 100% Polaków. Blisko połowa preferuje tradycyjne smaki: śmietankowe, waniliowe i czekoladowe. Spontaniczna konsumpcja lodów sprawia, że są one postrzegane jako małe przyjemności, które mogą być elementem celebrowania życia i pozwolić na złapanie dystansu.

Na nasze dobre samopoczucie nieoceniony wpływ mają tzw. małe przyjemności. Wyniki badania „Lody oczami Polaków i Włochów” pokazały, że jedną z nich może być spontaniczne sięganie po mroźne słodkości.

Lody to sprawdzony sposób Polaków na radzenie sobie ze złym humorem, ale jemy je również w przypływie radości, ważnych chwilach oraz wyjątkowych miejscach – wynika z przeprowadzonego przez markę Koral badania na temat preferencji lodowych Polaków. Niemal wszyscy Polacy, bo aż 92% są zdania, że jedzenie lodów poprawia im nastrój. Na pytanie o uczucia z jakimi kojarzą się lody 9 na 10 respondentów wskazało radość, kolejne miejsca zajęła przyjaźń i miłość.

W portfolio E.Wedel pojawiły się długo wyczekiwane lody – połączenie oryginalnej wedlowskiej czekolady, kremowego wnętrza i nieoczywistych dodatków. Rozszerzenie portfolio zasługiwało więc na wyjątkową oprawę, dlatego launch wspiera wyjątkowa kampania „Lody jak ze snu”. W ramach niej 4 warianty smakowe – czekoladowe, waniliowe, truskawkowe i karmelowe, zostały pokazane w 4 różnych, 10-sekundowych spotach, w których sen o zwykłej sytuacji, zamienia się w senne marzenie o wedlowskich lodach.

Na polskim rynku lodowym pojawia się coraz więcej propozycji oryginalnych smaków, a w lodziarniach spotyka się coraz dziwniejsze sposoby „kręcenia lodów”. Tymczasem z badań wynika, że Polacy, jeżeli chodzi o lodowe wybory, są tradycjonalistami. Przed zbliżającymi się wakacjami PPL Koral zapytał, jakie lody najchętniej wybierają Polacy i czym kierują się przy ich zakupie.

Polacy coraz chętniej sięgają nie tylko po nowe smaki lodów, ale także bardziej niszowe produkty. „Anita” jest jednym z pionierów na polskim rynku w produkcji tego typu deserów. Wiosna przynosi nowości w ofercie firmy „Anita”. Jedną z nich są lody wegańskie, które w sprzedaży pojawią się w smaku waniliowo-czekoladowym.

Sukces sprzedażowy formatów impulsowych lodów Jeżyki i Grześki w sezonie 2018 zainspirował firmę Colian do rozszerzenia asortymentu o nowe warianty gramaturowe.  Lody Jeżyki i Grześki obecne są na rynku w nowym formacie familijnym czyli w kubkach o pojemności 500 ml.

W tym roku Wawel i Ferrero zadebiutują na polskim rynku w kategorii lodów – informuje Puls Biznesu. Partnerem firm w tej kategorii będzie Unilever.

Strony

X