Kosmetyki

Po niemal dwóch latach od rozpoczęcia prac legislacyjnych, ustawa o produktach kosmetycznych z dnia 4 października 2018 r. została opublikowana w Dzienniku Ustaw RP. Ustawa obowiązywać będzie od 1 stycznia 2019 r. Celem nowej ustawy jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa konsumentów poprzez zwiększenie nadzoru nad produktami kosmetycznymi.

Według ekspertów Santander Bank Polska rynki azjatyckie, w tym głównie chiński, będą kluczowe dla dalszego rozwoju krajowych firm kosmetycznych. Chiny są dużą szansą z racji rosnącego popytu i siły nabywczej konsumentów, ale także dlatego, że państwo to bardzo wyraźnie otworzyło się na towary z zagranicy. Świadczą o tym m.in. zakończone właśnie targi China International Import Expo (CIIE) – pierwsze w historii targi dla firm zainteresowanych importem.Właśnie podczas tej imprezy  wystawcy kosmetyczni byli jednymi z najbardziej obleganych.

Sieć sklepów Biedronka wraz z Colgate-Palmolive Poland włączają się w edukowanie najmłodszych w kwestii pielęgnacji jamy ustnej. Właśnie pojawił się we wspomnianych sklepach zestaw edukacyjny dla dzieci. W komplecie znajdują się: pasta do zębów, szczoteczka do zębów, kalendarzyk mycia zębów oraz ulotka informacyjna.

W 2017 r. obroty sektora sprzedaży bezpośredniej wyniosły 3,3 mld zł, oznacza to wzrost o 4,6 proc. rok do roku. Z danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej wynika, że 56 proc. stanowiły kosmetyki, a 92 proc. transakcji zrealizowano indywidualnie.

Na wiosnę Biedronka zachęca klientów do zadbania o piękny wygląd i dobre samopoczucie. Od poniedziałku 16 kwietnia w ramach specjalnej oferty sieć oferuje ponad 250 produktów kosmetycznych w supercenach. W ramach promocji „3 + 1 za darmo!” każdy, kto w dniach 16-21 kwietnia zakupi 4 dowolne produkty z oferty, najtańszy z nich otrzyma za darmo. Akcją objęte zostały wszystkie artykuły kosmetyczne z różnych kategorii, m.in. kosmetyki do makijażu, pielęgnacji twarzy, ciała i włosów, higieny jamy ustnej czy dezodoranty.

Nasila się zjawisko kradzieży markowych perfum w drogeriach. Funkcjonariuszom udało się ująć złodziei w Jeleniej Górze oraz Słupsku. Czy współpraca policji z firmami ochroniarskimi przyniesie efekty?

Rossmann jest najwyżej ocenianym sprzedawcą w Polsce przez klientów - wynika z badania OC&C Proposition Index 2017. Jednocześnie w kategorii „drogerie” zdobył też pozycję lidera.

Zarząd Spółki JAWA zaprezentował plan działań reklamowych, który zrealizowany zostanie w marcu 2018 r.

Drogerie Jasmin stawiają ma współpracę z blogerkami. W dniach 3-4 marca w Pałacu Brzeźno podczas  konferencji pod nazwą Wiosenne Przebudzenie z spotkało się ponad 30 blogerek z całej Polski, zajmujących się tematyką beauty i lifestyle. Głównym organizatorem spotkania były Drogerie Jasmin.

Podrobione perfumy oraz kosmetyki przechwycili podczas wspólnej akcji w powiecie piaseczyńskim funkcjonariusze Służby Celno-Skarbowej z Białegostoku i policjanci z Wołomina.

Strony

X