e-commerce

Tesco zamyka swój sklep internetowy Tesco Direct na rynku brytyjskim. Oficjalnie zakończy on swoją działalność 9 lipca.

Największy w Polsce rejestrator domen i dostawca usług hostingowych wycofuje z oferty sklepy internetowe. Posunięcie to zaskakuje tym bardziej, że polski rynek e-commerce z roku na rok rośnie, a jego wartość w 2018 r. przekroczy 40 mld zł. Dlaczego nazwa.pl wycofuje się z dostarczania tego typu usług?

Carrefour Polska przygotował specjalną ofertę dla kupujących na platformie sprzedażowej Carrefour.pl. Do 30 kwietnia br. klienci mogą skorzystać z darmowej dostawy szerokiego portfolio wybranych produktów niespożywczych spośród wszystkich dostępnych na stronie kategorii.

Najnowszy raport firmy badawczej Nielsen dotyczący handlu online wykazał, że Polska znajduje się w początkowej fazie wzrostu e-commerce. Nie oznacza to jednak, że e-commerce nie wpływa na decyzje zakupowe Polaków w sklepach tradycyjnych – jest wręcz przeciwnie.

Firma Blue Media, dostawca rozwiązań do obsługi transakcji elektronicznych i wsparcia sprzedaży on-line, odniosła się do wpływu, jaki miała pierwsza wolna niedziela na polskie e-sklepy. Wynika z badań, że handel nie przeniósł się do kanału cyfrowego.

W połowie 2017 r. PwC opublikowało raport „Total retail 2017. Jak przetrwać w cyfrowym świecie handlu?”. Badanie przeprowadzono w 32 państwach, w Polsce na próbie ponad 24 tys. ankietowanych. Wyniki pokazały, że tradycyjne sklepy są wciąż najpopularniejszym miejscem zakupów Polaków. Do takiej formy przyznało się 68% badanych, zatem sprzedaż żywności przez Internet długo jeszcze nie będzie konkurencyjną alternatywą dla klasycznego handlu, a raczej tylko jego skromnym uzupełnieniem.

Sieć sklepów Kaufland po ponad rocznym okresie pilotażowym zdecydowała się na zakończenie modelu sprzedaży przez Internet. Zdecydowały o tym względy finansowe.

X

Przeczytaj również