badania

Nocna prohibicja, przyszłość i największe zagrożenia biznesu to zagadnienia, które najczęściej sygnalizowali Redakcji w 2018 r. właściciele sklepów. Przy okazji badań TRM listopad 2018 poddało je analizie biuro badawcze Nielsen.

Najnowsze badania pokazują, że pijemy coraz więcej soków, zarówno owocowych jak i warzywnych, a także jemy więcej musów. W ciągu ostatnich lat nie tylko wzrosło spożycie soków i musów, ale również zmieniło się ich postrzeganie.

Polacy kupili więcej masła niż w poprzednim roku i wydali na nie więcej pieniędzy – tak wynika z  danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK, w 2016 roku. Efektem większych zakupów w tym segmencie rynku jest wzrost wartości całej kategorii tłuszczów żółtych o ponad 2 proc.

TakeTask na zlecenie Grupy AdRetail i instytutu badawczego ABR SESTA zorganizowało badanie przeprowadzone przez tajemniczych klientów, dotyczące pochodzenia produktów sprzedawanych w sieciach handlowych. 84% badanych sieci (m.in. dyskonty, hipermarkety, supermarkety),nie wyraziło zgody na skanowanie produktów, 8% sieci wyraziło zgodę na badanie, pozostałe sklepy – również 8% – wydało zgodę jednorazową. 

70% klientów na promocyjne zakupy wybiera się do tradycyjnych sklepów, mimo posiadania nieprzerwanego dostępu do Internetu. 

X

Przeczytaj również