analiza rynku

Z najnowszego raportu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield "Main Streets Across the World" (Główne ulice handlowe świata) wynika, że Causeway Bay w Hongkongu została po raz pierwszy od pięciu lat najdroższą ulicą handlową świata, wyprzedzając pod tym względem nowojorską Górną Piątą Aleję. Przedstawiono także ranking najdroższych ulic handlowych w Polsce.

Jednym z mocno wyróżniających się obecnie na rynku trendów w sprzedaży i reklamie jest tzw. trend womenomics. Dotyczy on kobiet i ich roli w społeczeństwie. Trend ten podkreśla istotny wpływ kobiet na dzisiejszy rynek. W jaki sposób womenomics wpływa na sektor FMCG?

Z najnowszej analizy rynku firmy doradczej Cushman & Wakefield wynika, że tempo przyrostu nowej powierzchni w centrach handlowych Europy zaczęło spowalniać, a dojrzałe rynki zbliżają się do poziomu nasycenia.

Retail Institute opublikował wyniki odwiedzalności i obrotów w okresie od 1. stycznia do 14. października 2018 r., ze szczególnym uwzględnieniem zmian, które nastąpiły po wprowadzeniu regulacji prawnych zakazujących handlu w niedziele. Odwiedzalność w ponad 120 centrach handlowych biorących udział w projekcie Retail Institute, w całym analizowanym okresie, spadła o -3,07 % w porównaniu do analogicznego okresu 2017 r.

W badaniu „The Meaningful Shift” zrealizowanym przez Havas, przebadano wewnętrzny konflikt współczesnych kupujących – jednoczesne zamiłowanie do zakupów i posiadania, z chęcią działania na rzecz środowiska i przyszłości ludzi. W Polsce 45% populacji i 60% prosumentów, czyli konsumentów, którzy wpływają na trendy i kształtują rynki na całym świecie, jest przekonana, że ludzie mogą wywrzeć większy wpływ na społeczeństwo jako konsumenci niż jako wyborcy.

Pomimo wprowadzenia częściowego zakazu handlu w niedzielę rozwój rynku powierzchni handlowych w Polsce nie zwalnia tempa. Planowana podaż na koniec 2018 r. powinna osiągnąć rekordowy w ostatnich trzech latach poziom wynoszący ok. 490 tys. mkw. 52% tej powierzchni zostanie oddane w miastach powyżej 400 tys. mieszkańców, a 42% w miejscowościach poniżej 100 tys. mieszkańców – wynika z raportu Marketbeat przygotowanego przez Cushman & Wakefield.

Sprzedaż detaliczna  w cenach stałych we wrześniu br. była wyższa niż przed rokiem o 3,6%, wobec wzrostu o 7,5% we wrześniu ub. roku. W porównaniu z sierpniem br. miał miejsce spadek sprzedaży o 3,9% - informuje GUS.

Zakupy przyszłości będą częstsze i mniejsze. Konsumenci wybiorą sklepy o mniejszej powierzchni, w których można szybko wybrać towar i kupić go bez czekania w kolejce do kasy.

Pierwsze półrocze 2018 r. charakteryzowało się bardzo wysoką, jak na pierwszą połowę roku, absorpcją oraz nową podażą. Jednak bardzo dobre, bieżące wyniki nie powinny przesłonić trwalszego trendu w sektorze.

Polscy konsumenci zwracają coraz większą uwagę na jakość kupowanych produktów. Trend ten potwierdzają dane dotyczące importu whisky single malt, który wzrósł w I połowie 2018 r. o 35% w ujęciu ilościowym i o 32% w ujęciu wartościowym. W kolejnych latach, według szacunków ekspertów, segment ten może rozwijać się równie dynamicznie.

Strony

X