analiza rynku

Światowi liderzy zarządzania doświadczeniami klienta (ang. Customer Experience) to firmy, które osiągają również lepsze wyniki finansowe. Najbardziej doceniane przez klientów firmy łączą nie tylko większe wzrosty przychodów, ale też inwestycje w nowe technologie, umiejętne dostosowanie globalnej strategii do lokalnych rynków oraz budowę obietnicy marki dopasowaną do coraz bardziej wymagającego klienta z różnych pokoleń – wynika z najnowszego badania KPMG, w którym udział wzięło ponad 54 tys. konsumentów z 14 krajów.

Centra społecznościowe, niewielka przestrzeń, projekty mixed-up – to tylko niektóre z trendów wyróżnionych przez CBRE w raporcie "Rynek handlowy w Polsce w I półroczu 2018". Żeby sprostać zmianom na rynku centrów i galerii istniejące obiekty coraz częściej będą także podlegały modernizacji.

Ponad pół miliona mkw. powierzchni handlowej pozostaje aktualnie w budowie, większość zostanie oddana do użytku jeszcze w tym roku. Podaż w całym kraju przekroczyła 11,77 mln mkw. – wynika z raportu CBRE "Rynek handlowy w Polsce w I półroczu 2018".

Wolumen transakcyjny w pierwszym kwartale 2018 r. wyniósł blisko 2,4 mld EUR, jest to drugi najwyższy wynik kwartalny w historii. Wolumen w tym czasie był aż o 900% wyższy w porównaniu z analogicznym okresem 2017 r.

Euromonitor prognozuje, że rynek dań gotowych będzie rósł nieustannie do 2022 r. w tempie około 4-5 proc. rocznie. Wynika to z dobrej koniunktury gospodarczej, bogacenia się społeczeństwa oraz niewielkiej ilości czasu na przygotowywanie potraw.

Stacje benzynowe znajdujące się przy marketach najczęściej oferują paliwo tańsze o kilkanaście groszy na litrze. Popularne jest twierdzenie, że winna jest temu gorsza jakość oferowanych paliw. Prawda jest inna i wynika z odmiennego modelu biznesowego.

Przygotowując strategie sprzedażowe, firmy często stosują segmentowanie swoich klientów, m.in. pod kątem zasobności portfela. Tymczasem patrząc na współczesne trendy i analizując czynniki wpływające na decyzje zakupowe Polaków, można zauważyć, że coraz trudniej jest ich jednoznacznie skategoryzować i połączyć w jednorodne grupy o standardowych zachowaniach. pojawiło się pojęcie konsumenta hybrydowego, czyli osoby, która kupuje produkty z różnych półek cenowych w zależności od specyficznych potrzeb i priorytetów bez względu na zasobność portfela. Nielsen wraz z PAYBACKIEM wyróżnili 4 powody hybrydyzacji konsumpcji wśród konsumentów.

Firmy MŚP przeznaczają średnio 14,5% przychodów na wdrażanie nowych technologii. Pomimo poważnych barier ograniczających innowacyjność, polskie małe i średnie przedsiębiorstwa przemysłowe inwestowały i nadal planują inwestować w rozwój technologiczny.

Z najnowszego raportu „European Shopping Centres”, przygotowanego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield, wynika, że tempo rozwoju centrów handlowych w Europie spowalnia – w 2017 r. oddano do użytku 3,8 mln m kw. nowej powierzchni, czyli o 23% mniej rok do roku. Jak na tle innych krajów wypada Polska?

Na skutek wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę w 2018 r. sklepy w Polsce będą otwarte łącznie o 39 dni krócej niż w roku ubiegłym. W kolejnym roku Polacy będą mieli jeszcze mniej okazji do odwiedzania sklepów.

Strony

X