Jesteś tutaj

Inicjatywa marki Persil wśród najważniejszych projektów społecznych okresu transformacji w Polsce

W latach 1999-2000 firma Henkel i marka Persil przekazały 255 tys. zł na rzecz Akcji Pajacyk Janiny Ochojskiej z przeznaczeniem na dożywianie dzieci. Inicjatywa ta znalazła się w gronie najważniejszych 30 ogólnopolskich projektów społecznych, które wywarły największy wpływ na polską rzeczywistość w okresie transformacji.

Akcja Pajacyk Polskiej Akcji Humanitarnej została zainicjowana we wrześniu 1998 r. jako program finansowania obiadów dla najuboższych uczniów niektórych szkół w północnowschodniej Polsce. Jednym z największych sponsorów akcji była marka Persil, należącą do firmy Henkel, która łącznie w latach 1999-2000 przekazała na konto organizacji 255 tys. zł, co pozwoliło sfinansować 120 tys. obiadów. By podkreślić zaangażowanie marki w tak ważne kwestie społeczne, powstał wówczas spot reklamowy z gościnnym udziałem prezes PAH Janiny Ochojskiej.

– Nominacja w rankingu projektów społecznych, które miały wpływ na polską rzeczywistość w okresie transformacji jest dla nas ogromnym wyróżnieniem i napawa nas dumą. Pokazuje to jednocześnie nasze zaangażowanie w tematy społeczne jeszcze w czasach, kiedy idea CSR dopiero raczkowała w Polsce. W ramach tej współpracy stworzyliśmy jedną z pierwszych kampanii CRM, czyli marketingu zaangażowanego społecznie, która posłużyła się jasnym, charytatywnym przekazem w reklamie telewizyjnej – powiedziała Dorota Strosznajder, pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej w Henkel Polska.

Ranking projektów społecznych, które miały największy wpływ na polską rzeczywistość w okresie transformacji, czyli latach 1989 – 2001, został przeprowadzony w ramach projektu „30-lecie gospodarki wolnorynkowej w Polsce. Biznesie, co dalej?” przez ośrodek THINKTANK i Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Wydarzenie, wieńczące konferencję "Społeczne wyzwania biznesu po 30 latach gospodarki wolnorynkowej w Polsce", odbyło się w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.  Nominowanych zostało 180 projektów, spośród których jury nagrodziło 60: 30 ogólnopolskich i 30 lokalnych praktyk. Nagrodę w imieniu firmy Henkel odebrała Anna Kobierska, Corporate Communications Senior Specialist w firmie Henkel Polska.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Marka Persil inicjuje nowy projekt edukacyjny. Dzięki spotkaniom z „Persil Eko Laboratorium Szopa Pracza” najmłodsi uczestnicy zabawy będą odkrywać w sobie pasję do nauki. Sprytny Szop Pracz przybliży najmłodszym zagadnienia związane z praniem i oszczędzaniem wody i energii, zaszczepiając w nich ciekawość świata.

Prawie 60% nowych ubrań w przeciągu zaledwie roku od zakupu traci swoją przydatność i kończy jako odpad. O tym problemie mówi kampania marki Perwoll, #RethinkFashion. Akcja, której ambasadorką jest Maja Sablewska, ma na celu edukację w obszarze odpowiedzialnej konsumpcji ubrań.

X