Konsumenci chętniej sięgają po produkty funkcjonalne

Aktualności

Konsumenci chętniej sięgają po produkty funkcjonalne

17 września 2018

  • #produkty funkcjonalne

Wybierając produkty spożywcze, coraz częściej klienci zwracają uwagę już nie tylko na ich smak, ale także dodatkowe właściwości. W przypadku gum do żucia zależy m.in., aby wspomagały higienę jamy ustnej i działały przeciwpróchniczo oraz żeby skutecznie odświeżały oddech. Za tego typu produkty konsumenci są gotowi zapłacić więcej.

Spożywcze produkty funkcjonalne w ostatnim czasie zyskują w oczach polskich konsumentów. Klienci coraz częściej poszukują nie tylko artykułów, które znają, ale też takich, które oprócz ulubionego smaku zapewniają dodatkowe właściwości i korzystnie wpływających na organizm, np. wspomagających higienę jamy ustnej, podnoszących odporność, czy obniżających poziom cholesterolu. Według badań Nielsena pt. „Make it healthy” cztery na dziesięć osób uważa, że spożywcze produkty funkcjonalne pomagają w utrzymaniu zdrowego trybu życia. Do ich zakupu nie zniechęca też cena. Aż 35% respondentów twierdzi, że jest w stanie zapłacić za nie więcej.

Konsumenci coraz częściej poszukują produktów funkcjonalnych czyli takich, które zawierają wartość dodaną zaspokajającą ich potrzeby. Przykładami mogą być słodycze z obniżoną zawartością cukru lub słodzone ksylitolem, produkty z dodatkiem witamin podwyższających odporność organizmu, czy odświeżające oddech. Duży wpływ na to zjawisko ma między innymi rosnąca liczba diabetyków w Polsce, czy aktualna moda na prowadzenie zdrowego i aktywnego trybu życia. Zmiany nawyków i rosnące zjawisko występowania wśród Polaków chorób cywilizacyjnych sprawiają, że konsumenci stawiają markom coraz większe wymagania, co jednocześnie daje im szansę na dopasowanie się do potrzeb klientów.

Badania Nielsena pokazują, że coraz więcej konsumentów jest zainteresowanych produktami funkcjonalnymi. Można więc spodziewać się, że rynek ten w Polsce w przeciągu kilku lat nadal będzie dynamicznie się rozwijał, a dostęp do tzw. artykułów „double win” będzie jeszcze łatwiejszy.

Foto: Pixabay