Kampania Piwowarska ruszą z nową akcją odpowiedzialnościową

Aktualności

Kampania Piwowarska ruszą z nową akcją odpowiedzialnościową

12 sierpnia 2016

  • #Bądź Mądry
  • #kompania piwowarska

Kierowca, który wsiada za kółko tylko wtedy, gdy jest trzeźwy; kobieta, która w czasie ciąży rezygnuje z procentów; dorosły, który nie kupuje nieletnim alkoholu – wszyscy oni są mądrzy i dumni ze swojej postawy. Co więcej, każdy może być jak oni. Zachęca do tego KP w swojej nowej akcji „Bądź mądry”, przy wsparciu blogerów oraz za pomocą specjalnie zaprojektowanych koszulek. Jej przesłanie jest proste: odpowiedzialna konsumpcja alkoholu oznacza bycie mądrym, a to z kolei jest po prostu modne. Poważny temat został przedstawiony w lekkiej, nieco żartobliwej i niebanalnej formie. – Zdarza się, że z mediów słyszymy o negatywnych skutkach picia alkoholu przez kierowców, kobiety w ciąży czy młodzież wyjaśnia Klaudyna Polanowska-Skrzypek, kierownik ds. PR w KP, i dodaje – W naszej akcji „Bądź mądry” podjęliśmy ten temat nieco inaczej. Bez straszenia czy moralizowania, pokazując pozytywne wzorce – dodaje.

Kampania „Bądź mądry” bazuje na motywie popularnych memów, które kilka miesięcy temu zalały internet. Jednak tym razem osobami, na których warto się wzorować, są nie fikcyjne postaci, a znani blogerzy. Dziesięciu przedstawicieli polskiej blogosfery wystąpiło w serii krótkich filmów, promujących odpowiedzialne spożycie alkoholu, które zostały udostępnione w ich kanałach social media – na Instagramie, YouTube czy Facebooku. Na co dzień piszący o zupełnie odmiennych rzeczach – macierzyństwie, gotowaniu, stylu życia, sporcie czy piwie – teraz połączyli siły i przemówili jednym głosem w ważnej sprawie. Ich osobiste historie nadały hasłu „Bądź mądry” wiarygodność i tchnęły w nie prawdziwe życie. Wykorzystując swój autorytet i popularność, szczególnie wśród młodych ludzi, blogerzy propagują nieprowadzenie samochodu po spożyciu alkoholu, rezygnację z alkoholu w ciąży oraz to, by nie ułatwiać niepełnoletnim dostępu do procentów.

Ważnym elementem kampanii są koszulki, w które ubrani byli blogerzy podczas kręcenia filmów. Specjalnie na potrzeby akcji zaprojektowano trzy wzory T-shirtów:

    t

  • dedykowany kierowcom, ze znaczkiem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” i hasłem: JESTEM MĄDRY I DOBRZE SIĘ PROWADZĘ – dla mężczyzn oraz JESTEM MĄDRA I DOBRZE SIĘ PROWADZĘ – dla kobiet,
  • t

  • dedykowany wszystkim dorosłym, którzy nie popierają alkoholu w rękach nieletnich, ze znaczkiem „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” i hasłem: JESTEM MĄDRY, TRZEŹWY I PRZYSTOJNY – dla mężczyzn oraz JESTEM MĄDRA, TRZEŹWA I SEKSOWNA – dla kobiet,
  • t

  • dedykowany przyszłym mamom, ze znaczkiem „W ciąży nie piję alkoholu” i hasłem: JESTEM MĄDRA I TO MI NIE CIĄŻY.

– Nasze koszulki bardzo spodobały się blogerom. Wierzymy, że dzięki zabawnym hasłom przypadną do gustu także wielu innym osobom, a ich nabywcy staną się naturalnymi ambasadorami ważnej idei. Każdy może przyłączyć się do kampanii „Bądź mądry” i zamanifestować poparcie dla postawy odpowiedzialnego spożywania alkoholu poprzez zakup koszulki. To właśnie sprawia, że ta akcja jest wyjątkowa – mówi Klaudyna Polanowska-Skrzypek.

Koszulki można nabyć na stronie KP, a że Kompania Piwowarska dofinansowała ich produkcję, są dostępne w specjalnej promocyjnej cenie 20 zł. W ramach przeciwdziałania sprzedaży alkoholu nieletnim KP szkoli też sprzedawców, jak reagować w sytuacji, gdy nastolatek próbuje kupić alkohol. Udostępniła kierowcom bezpłatną aplikację mobilną Sprawdź Promile, która działa jak alkomat w telefonie. Dotychczas pobrało ją na telefon ponad 280 tys. ludzi. Dodatkowo w ubiegłym roku uruchomiła Trzeźwobus – mobilną strefę edukacji nt. odpowiedzialnego spożycia alkoholu. W 2015 roku Trzeźwobus odwiedził 9 dużych imprez plenerowych i festiwali muzycznych, podczas których 28 tys. ludzi przebadało się alkomatem. W tym roku Trzeźwobus ponownie jeździ po Polsce, a podczas samego tylko Przystanku Woodstock z możliwości sprawdzenia poziomu promili w wydychanym powietrzu profesjonalnym alkomatem skorzystało 35 tys. ludzi – prawie 50% więcej niż podczas ubiegłorocznej edycji.